وقتی منتقدان شیپور را از سر گشادش می زنند

حمله به وزیر خارجه ایرانی با استناد به خبر جعلی رسانه ای که صهیونیستی بود

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۲۱:۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۶۰۶۷۴
حمله به وزیر خارجه ایرانی با استناد به خبر جعلی رسانه ای که صهیونیستی بود
جالب آنجاست که آنان با استناد به این خبر جعلی وزیر خارجه را متهم به نگرش های طیفی و جناحی می کنند اما از سر تا پای اقدامات خودشان نمایه جناحی و طیفی دارد.
سرویس سیاسی برنا: ظریف گفته و می گوید هرگاه نگرش های جناحی و طیفی بر مذاکرات حکفرما شود این به معنای شکست قطعی در مذاکرات است. وزیر امور خارجه کشورمان از نگرش های طیفی و جناحی انتقاد و حاشیه پردازان را از مانورهای ناموزون و غیر منطقی منع می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با اتکا به توانایی ها و پتانسیل های داخلی و تخصص و تبحر گرانسنگ و سال ها اندوخته خود و همکارانش در مکتب دیپلماسی، تاکید می کند: اگر فکرکنیم که درمذاکرات نمی‌توانیم از پس آمریکا بربیاییم بهترین هدیه را به آمریکا داده‌ایم. اگر فکرکنیم که درمذاکرات هرآن‌چه آمریکامی‌خواهد می‌شود، ازاین هدیه بزرگ‌تر نمی‌توان برای آمریکا متصور بود، زیرا دراین صورت، گویی ما قبل ازمذاکرات، شکست را اعلام کرده‌ایم.

جملات فوق بخش هایی از سخنان وزیر خارجه ای است که یکی از برجسته ترین دیپلمات های تاریخ آمریکا و جهان یعنی هنری کسینجر در تقدیم کتاب دیپلماسی خود به وی نوشت: « تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف» مردی که با آمدنش به مذاکرات هسته ای همه روندها را دچار تغییر و تحول کرده و به گفته خودش با اتکا به خداوند متعال و حمایت های رهبر انقلاب و قاطبه ملت ایران همواره در مذاکرات به پیش می رود.

دیپلماتی که خنده هایش به جا و هر حرکت اش حساب شده و اخم هایش رعشه انداز بر تن رقباست، آنچنان که سناتور کاریزماتیک آمریکایی و وزیر خارجه فعلی آمریکا با آن هیبت و پرنسیب خاص اش درباره وی گفت: ظریف در جریان مذاکرات ژنو آنچنان بر سر من فریاد زد و از خلف وعده در جریان مذاکرات گله کرد که من شوکه شده و به او گفتم تا این لحظه کسی با من اینگونه سخن نگفته بود.

حال منتقدان آشتی ناجو و تندرو دولت و رویکردهای وزارت خارجه در حالی که یکبار دیگر با چنین بهانه ای هجمه به ظریف را کلید زده و ماجرا را تا سئوال از وی در صحن علنی مجلس پیش برده و البته جواب قاطعانه ای از اکثریت نمایندگان دریافت داشتند، خبر یک خبرگزاری خارجی را که در بسیاری از موارد آن را وابسته به رژیم صهیونیستی قلمداد می کردند، به عنوان سندی متقن گرفته و با آب و تاب در رسانه های متعق به جریان دلواپس انعکاس داده اند.

ماجرا آنست که خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نامشخص خبری را درج کرده و در آن مدعی شده است که ظریف در دیدار با جان کری به وی گوشزد کرده که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد این به معنای مرگ سیاسی دولت روحانی است و در انتخابات آینده دولت و حامیان آن با شکست سختی مواجهه خواهند شد.

خبری که یکبار دیگر با جعل و تحریف سخنان ظریف در اندیشکده روابط خارجی آمریکا در شهرویور ماه سال جاری دستمایه حملات به تیم مذاکره کننده هسته ای شد و البته در همان برهه ارائه اصل سخنان و توضیح وزارت خارجه نشان داد که ماجرا به هیچ روی آنگونه که رسانه های تندرو انعکاس داده بودند نیست.

در برهه فعلی نیز وزیر امورخارجه کشورمان با تکذیب صریح این دروغ پردازی رسانه ای آن را فاقد صحت و درستی عنوان کرده است اما گویی تکذیب وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که خبر به او منتسب شده برای این رسانه ها شان و اعتباری ندارد و ملاک مانورهای رسانه ای دشمنان و طرف غربی است.

البته بدیهی است به هنگامه ای که هدف معطوف به حذف رقیب سیاسی باشد و منافع ملی جایی در گفتارها و کردارها نداشته باشد، باید هم که اشاره صریح و بدون شائبه وزیر خارجه سندیت نداشته و یک خبر مجعول و فاقد اصالت یک رسانه رقیب به مثابه سند بدون خدشه و معتبر قلمداد شود.

جالب آنجاست که آنان با استناد به این خبر جعلی وزیر خارجه را متهم به نگرش های طیفی و جناحی می کنند اما از سر تا پای اقدامات خودشان نمایه جناحی و طیفی دارد. دکتر ظریف بارها اعلام کرده که نگرش های طیفی و جناحی هیچ جایگاه و پایگاهی در عملکردهای دستگاه دیپلماسی آنهم در موضوعی چنین حساس که با منافع ملی پیوند وثیق دارد، نداشته و به مذمت اینگونه اقدامات پرداخته، حال چگونه وی می تواند اقدامی را که خود بارها تقبیح کرده و بر آن تاخته را مناط عمل قرار دهد. رویکردها و عملکردهای ظریف نیز حکایت از همین موضوع دارد اما کسانی که خود را به ناشنیدن می زنند بدیهی است که نبیینند و نخواهد که ببینند.

همانگونه که رخنه و ثلمه بر شاکله تحریم های ظالمانه و احیای منزلت ایرانی در جامعه جهانی و تحقق شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» در میدان عمل و واقعیت را ندیده و از کنار آن نه تنها گذر می کنند که بر هر بهانه ای بر مذاکره کنندگان می تازند، چون منافع طیفی و جناحی، نگرش های ایدئولوژیک و یا حذف و هدم رقیب مقدم بر خیر عمومی جامعه ایرانی است
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز