دیدار ولیعهد بحرین با یک ژنرال آمریکایی

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۶:۳۳:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۱۰
دیدار ولیعهد بحرین با یک ژنرال آمریکایی
اخبار رسیده از منامه پایتخت بحرین حاکی از آن است که ولیعهد این کشور به طور محرمانه با یکی از ژنرال های آمریکایی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، شبکه العالم گزارش داد: دیدار ولیعهد بحرین با ژنرال "جیمز ماتیس" فرمانده کل نیروهای مرکزی آمریکا در حالی روز چهارشنبه گذشته صورت گرفت که طی فراخوان جهانی قرار است تظاهرات گسترده بین المللی و داخلی علیه جنایتگری رژیم حاکم بحرین و نیروهای خارجی از جمله عربستان برگزار شود.

طی این فراخوان قرار است امروز (جمعه) و فردا در بحرین و سراسر جهان تظاهرات گسترده علیه جنایتگری رژیم حاکم بحرین و تقبیح سرکوب مردم این کشور توسط نیروهای خارجی از جمله عربستان برگزار شود از این رو آگاهان سیاسی دیدار ولیعهد بحرین با ژنرال "جیمز ماتیس" فرمانده کل نیروهای مرکزی آمریکا در این منطقه را مشکوک ارزیابی می کنند که باید منتظر تبعات آن طی این روزها بود.

بنابر این گزارش به نقل از منابع خبری سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و جانشین فرمانده کل قوای بحرین در این دیدار برتوسعه همکاری با آمریکا به ویژه در زمینه وقایع موجود در بحرین و منطقه تاکید کرده است.

این در حالی است که سرکوب قیام مردم بحرین که به دنبال موج بیداری اسلامی در منطقه به ویژه در تونس و مصر آغاز شد؛ پس از سفر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به بحرین و با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت و از آن زمان به بعد کشتار وسیع مردم با کمک نیروهای نظامی برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره و نقش برجسته عربستان در این زمینه آغاز شد.

"سلمان بن حمد آل خلیفه " ولیعهد و جانشین فرمانده کل قوای بحرین در دیدار با ژنرال " جیمز ماتیس" فرمانده کل نیروهای مرکزی آمریکا بر توسعه همکاری با ایالات متحده آمریکا در زمینه های مختلف بویژه در زمینه هماهنگی نظامی و همکاری دفاعی تاکید کرد.

ولیعهد بحرین دراین دیدار از حمایت ایالات متحده آمریکا و جانبداری آن از بحرین به عنوان دو کشور هم پیمان تمجید کرد.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا نیز از روابط متمایز دوجانبه بین دو کشور هم پیمان در زمینه های مختلف ابراز خشنودی کرد.

در این دیدار، سرلشکر ستاد شیخ "دعیج بن سلمان آل خلیفه" رییس ستاد مشترک ، شیخ "خلیفه بن دعیج آل خلیفه" رییس دربار ولیعهد، سرتیپ ستاد "منیر احمد السبیعی" مدیر دفتر ولیعهد و خانم "استفانی تی ویلیام" کاردار سفارت آمریکا در بحرین حضور داشتند.

گفتنی است که دولت آمریکا با نگرانی تحولات بحرین را زیر نظر دارد زیرا این کشور پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی واشنگتن است و این پایگاه ، اهرم حیاتی پنتاگون در افغانستان و عراق به شمار می رود و جنگنده های آمریکایی این پایگاه مسوولیت پشتیبانی هوایی از نیروهای آمریکایی در این دو کشور را برعهده دارند.

در همین ارتباط سفر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به منامه بحرین برای نجات محل استقرار ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در این جزیره که در زمان اوج انقلاب مردم بحرین صورت گرفت؛ کافی بود تا خاندان آل خلیفه در بحرین در خصوص حضور نیروهای شورای همکاری خلیج فارس آنهم برای کشتار مردم کشورشان چراغ سبز نشان دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز