موضع اوباما منافقانه است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۲۱
موضع اوباما منافقانه است
یکی از چهره های سرشناس بحرینی طی اظهاراتی موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال حوادث منطقه را منافقانه خواند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، دکتر "سعید الشهابی" از رهبران جنبش "آزادگان" بحرین تاکید کرد: "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا با موضعگیری منافقانه خود از یک سو بر حق مردم جهان عرب در تعیین سرنوشت خود تاکید می کند اما از سوی دیگر از سرکوبگری رژیم های بحرین و عربستان علیه مردم بحرین با سلاح های آمریکایی حمایت می کند.

الشهابی در گفتگو با العالم اظهار داشت: اوباما درباره حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود سخن بر زبان می راند و بکارگیری سلاح علیه ملت ها را محکوم می کند اما شاهد بودیم که به محض سرکوبگری رژیم های بحرین و سعودی علیه مردم مسالمت جو در بحرین، از عربستان حمایت کرد.

وی افزود: این حمایت درحالی صورت گرفت که عربستان خاک بحرین را اشغال کرد و علیه انقلاب مردمی و مسالمت آمیز این کشور وارد عمل شود.

عضو برجسته جنبش آزادگان بحرین تاکید کرد: وجدان بسیاری از مردم جهان بیدار است و احساس می کنند زمان آن رسیده است که فریادی بین المللی سر دهند و جلوی اشغالگری وحشتناک عربستان سعودی در بحرین را بگیرند تا انقلابیون بحرین بار دیگر توازن در مقابل رژیم حاکم را بازیابند.

الشهابی با اشاره به اینکه به ثمر نشستن انقلاب مردم بحرین به زیان منافع آمریکا است، گفت: انقلاب مردم بحرین به همین علت، آماج حملات نیروهای اشغالگر سعودی با سلاح های پیشرفته آمریکایی شده است.

وی درعین حال تاکید کرد: وقتی تمام ملت های منطقه و جهان علیه رژیم بحرین تظاهرات کنند، آمریکا پشیمان خواهد شد زیرا دولت اوباما از رژیمی پشتیبانی می کند که در میان کشورهای عربی از نظر استبداد بی همتاست.

عضو برجسته جنبش آزادگان بحرین افزود: انتظار می رود که فردا جمعه شاهد خروش ملت ها در حمایت از ملت بحرین و اعمال فشار بر مراجع تصمیم گیری در جهان عرب، جهان اسلام و غرب باشیم تا در مواضع خود در قبال بحرین تجدید نظر کنند و از نفاق دست بکشند زیرا نفاق این کشورها، رژیم حاکم بحرین را به ارتکاب وحشتناک ترین جنایات و کشتار و بازداشت و شکنجه مردم تشویق کرده است.

الشهابی با اشاره به تفاوت انقلاب بحرین با سایر انقلاب های مردمی در جهان عرب از نظر سطح سرکوبگری رژیم های دیکتاتور علیه مردم گفت: مردم بحرین علاوه بر سرکوبگری نیروهای رژیم حاکم، طعم سرکوبگری نیروهای اشغالگر سعودی و نیروهای سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را نیز چشیده اند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: رسانه های بین المللی کم کم آگاه شده و عمق سرکوبگری در بحرین را دریافته اند تا آنجا که حتی خبرنگاران آمریکایی نیز از سرکوبگری این رژیم در امان نماندند و شبکه "بی. بی. سی" انگلیس اذعان کرد که نیروهای بحرینی این کشور را به " جزیره وحشت " تبدیل کرده اند.
نظر شما