پرتغال به طور رسمی تقاضای کمک مالی کرد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۲۲
پرتغال به طور رسمی تقاضای کمک مالی کرد
وزیر دارایی پرتغال در بوداپست همتایان خود را در جریان وضعیت اقتصادی فعلی کشورش قرار داده و از نهادهای بین الملل تقاضای کمک مالی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، پرتغال به طور رسمی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول خواسته است برای نجات اقتصاد این کشور  ده‌ها میلیارد دلار کمک کنند.

 اولی رن، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا، پیش از آغاز کار نشست وزرای دارایی منطقه یورو در مجارستان، اعلام کرد که  درخواست پرتغال تسلیم مقام‌های این دو نهاد شده است.

 پرتغال سومین کشور عضو اتحادیه اروپاست که طی یک سال اخیر مجبور به در خواست کمک نقدی بزرگ از اتحادیه اروپا شده است.

 فشار بر دولت ژوزه سوکراتش، کفیل نخست وزیری پرتغال، برای حل بحران اقتصادی این کشور، زمانی به اوج خود رسیدکه بانک مرکزی اروپا نرخ سود را بعد از سه سال افزایش داد.

 وزرای دارایی هفده کشور منطقه یورو در نشست روز جمعه (هشتم آوریل)، تصمیم می‌گیرند چه مقدار و با چه شرایطی به این کشور کمک مالی کنند.

 گزارش ها حاکی است که بسته نجات مالی پرتغال بیش از صد و ده میلیارد دلار ارزش خواهد داشت، اما این کشور مجبور خواهد بود برای دریافت این کمک تن به شرایط سختی بدهد.

 انتظار می رود که فرناندو تیشرا دو شانتوش، وزیر دارایی پرتغال، در نشست بوداپست همتایان خود را در جریان وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی کشورش قرار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز