فوکوشیما تعطیل می‌شود

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۴۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۴۱
فوکوشیما تعطیل می‌شود
ژاپنی‌ها از برنامه خود برای تعطیلی 4 راکتور آسیب دیده نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیما خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، ژاپنی ها به مأموریت نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما تا 10 سال دیگر پایان خواهند داد.

در حالی که نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما پس از وقوع زلزله 9 ریشتری در روز 11 مارس همچنان ادامه دارد، شرکت توشیبا، یکی از 2 شرکت سازنده راکتورهای اتمی ژاپن، از تعطیلی این نیروگاه تا دهه آتی میلادی خبر داد.

این اقدام ژاپن در مقایسه با مورد مشابهی که در یکی از جزایر ایالات متحده رخ داده بود، در مدت زمانی کوتاه‌تری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ تعطیلی فوکوشیما به معنای خارج کردن محور اصلی هسته از 4 راکتور آسیب دیده موجود در این نیروگاه است.

لازم به ذکر است؛ "بارنی کامیدا"، وزیر اقتصاد و صنایع ژاپن به عنوان اولین عضو کابینه فردا(یکشنبه) از این نیروگاه بازدید خواهد کرد. کامیدا که مسوولیت همه نیروگاه های هسته ای ژاپن بر عهده او است، در دیدار خود با استفاده از تجهیزات کامل ایمنی تا حساس‌ترین نقاط راکتورها پیش خواهد رفت تا شخصا روند بازسازی آنها را مورد بررسی قرار دهد.

این در حالی است که اپراتور نیروگاه فوکوشیما که قرار بود از امروز تخلیه آب رادیواکتیو به دریا را خاتمه دهد، از تمدید این عملیات تا یکشنبه خبر داده است.

به این ترتیب، وی که مسوول همه نیروگاه های هسته ای ژاپن به شمار می رود، با پوشش و تجهیزات کامل ایمنی شخصا روند بازسازی راکتورهای آسیب دیده را بررسی خواهد کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز