پایتخت پیشین ساحل عاج در تصرف باگبو

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۹:۲۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۶۹
پایتخت پیشین ساحل عاج در تصرف باگبو
با پیچیده تر شدن درگیری ها در ساحل عاج نیروهای حامی رئیس جمهور کنونی بخش هایی از ابیجان را بازپس گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، نیروهای باگبو بخش هایی از ابیجان را بازپس گرفتند.

در حالی که گروه های درگیر در ساحل عاج با انتشار خبر آغاز مذاکرات تسلیم شدن باگبو تصور می کردند، بحران در این کشور به زودی به پایان خواهد رسید، بار دیگر حامیان رئیس جمهور کنونی توانستند بخش هایی از ابیجان، پایتخت پیشین این کشور را تحت کنترل خود درآورند.

الن روی، رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این باره گفت: حامیان باگبو از توقف کوتاه مدت درگیری ها به بهانه مذاکره برای آتش بس برای تقویت مواضعشان استفاده کرده اند.

لازم به ذکر است هفته گذشته لوارن باگبو اعلام کرد به شرط در امان بودن خود و خانواده اش قصد تسلیم شدن دارد، اما پس از آن که محل اقامتش توسط نیروهای فرانسه مورد حمله قرار گرفت، گفت که ارتش تحت فرمان وی تنها درباره آتش بس مذاکره می کند.

در همین حال آلاسان واتارا، رقیب رئیس جمهور کنونی ساحل عاج که از حمایت کشورهای غربی برخوردار است، خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می داند و سعی می کند با کنترل بندر تجاری این کشور حریفش را از پای درآورد.

گفتنی است ساحل عاج بزرگترین تولید کننده کاکائو در جهان است و به دنبال گسترش درگیری ها در این کشور قیمت کاکائو در بازارهای جهانی تا 2 برابر افزایش یافته است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز