یک فرمانده آمریکایی برکنار شد

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۶:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۰
یک فرمانده آمریکایی برکنار شد
نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ناخدای یک ناو هواپیمابر را به علت مشارکت در یک فیلم ویدیویی غیر اخلاقی جنجال انگیز و توزیع آن بین ملوانان خود برکنار کرد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، شبکه فاکس نیوز گزارش داد: ناخدا "اوئن آنرز" فرمانده ناو یو اس اس انترپرایز، در سال های 2006 تا 2007 میلادی ویدیویی غیر اخلاقی را تولید کرده بود که در آن از الفاظ رکیک ، عبارات جنسی به ویژه درباره هم جنس گرایان استفاده کرده است.

نیروی دریایی آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که به فیلم های غیر اخلاقی فرمانده ناو هواپیمابر این کشور رسیدگی خواهد کرد.

شبکه فاکس نیوز در ادامه افزوده بود که ستاره این فیلم ناخدا اوئن آنرز نقش خود را در سال های 2006 و 2007، یعنی زمانی بازی کرده بود که فرماندهی عملیات ناو هواپیمابر یو اس اس انترپرایز را بر عهده داشت.

ناخدا اوئن آنرز ماه مه سال گذشته (اردیبهشت ـ خرداد) به فرماندهی یو اس اس انترپرایز منصوب شد.

فیلم هایی که اوئن آنرز در آنها بازی می کرده و در آن صحنه هایی غیر اخلاقی به صورت نیمه تمام نمایش داده می شد، برای خدمه کشتی نیز پخش می شده است.

نیروی دریایی آمریکا ضمن اعتراف به غیر اخلاقی بودن فیلم ها گفته که ' این فیلم ها قرار بود هجوهایی شوخ طبعانه برای تمرکز توجه کارکنان ناو بر روی مسایلی همچون حفظ و صرفه جویی در مصرف آب، پاکیزگی کشتی، امنیت عبور و مرور کشتی ها و غیره باشد'.

موضوع فیلم های غیر اخلاقی پس از آن افشا شد که روزنامه ویرجینیا پایلوت یکشنبه گذشته گزارشی از آنها را منتشر کرد و بخش هایی ویرایش شده از این فیلم ها را روی پایگاه خبری خود قرار داد.

نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای اقدام ناخدا اوئن آنرز، فرمانده ناو یو اس اس انترپرایز، را غیر قابل قبول توصیف کرده است.

بر اساس این بیانیه، اوئن آنرز به سبب "فقدان قضاوت درست و عدم رفتار حرفه ای" از سمتش برکنار شده است.

به گزارش بی بی سی "اوئن آنرز" که زمانی از خلبانان نمونه نیروی دریایی بود هم اکنون به یک سمت اداری منصوب شده است.

نیروی دریایی آمریکا درباره ویدیوی مذکور تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده است تا روشن شود چرا این ویدیو سال ها از دید عموم پنهان بوده و چه افسران ارشد دیگری از وجود آن خبر داشته اند.

این ویدیو در رسانه های آمریکا بازتاب زیادی داشته است.
نظر شما