افتتاح ۱۲ سامانه الکترواپتیکی و الکترونیکی با حضور وزیر دفاع

دستیابی ایران به سامانه‌ برد بلند الکترواپتیکی رصد و دیده‌بانی هوشمند

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۶:۵۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۵۸
دستیابی ایران به سامانه‌ برد بلند الکترواپتیکی رصد و دیده‌بانی هوشمند
سردار وحیدی گفت: در سال جهاد اقتصادی شاهد بهره‌برداری از سامانه برد بلند الكترواپتیكی رصد و دیده‌بانی هوشمند سكوی هوایی و سلاح‌های پدافند هوایی دوش پرتاب هستیم.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه جاوید آزادسازی خرمشهر، 12 سامانه الكترونیكی و الكترواپتیكی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شركت صنایع الكترواپتیك "صاایران " وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.

سردار وحیدی وزیر دفاع در مراسم افتتاح این سامانه‌های جدید، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی به همت جهادگران اقتدار آفرین صنایع الكترونیك وزارت دفاع، شاهد بهره‌برداری از تجهیزات تركیبی موتور هواپیماهای جنگنده، ‌نمایشگر چند منظوره هواپیمای جنگنده و بالگرد با قابلیت‌های جدید، سامانه نقشه متحرك هواپیمای جنگنده، نشانگر دمای بیرونی توربین موتور بالگرد، نمایشگر ویژه هوایی، نمایشگر دیجیتال و سامانه كمك ناوبر دریایی، مادربورد نظامی، سامانه برد بلند الكترواپتیكی رصد و دیده‌بانی هوشمند سكوی هوایی مراقبت و شناسایی و سامانه‌های جدید شبیه‌ساز تیراندازی و سلاح پدافند هوایی دوش پرتاب هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه الكترونیك و اپتیك به عنوان یكی از بخش‌های اثرگذار در افزایش توان دفاعی، خودكفایی توسعه درون‌زای علوم و فناوری را از اولویت‌های وزارت دفاع عنوان كرد.

وزیر دفاع افزود: سیستم‌های الكترواپتیكی به لحاظ توسعه فناوری در این حوزه و حجم و رشد آن در ایران و جهان، جایگزین بسیاری از سیستم‌های موجود در پدافند هوایی شده است؛ این فناوری پدافند هوایی كشور را قادر می‌سازد كه تا به طور نامحسوس عملیات نظارت، كشف و ردیابی اهداف هوایی را انجام و سبب غافلگیری دشمن و افزایش توان دفاعی كشور شود.

سردار وحیدی ایجاد و توسعه هسته‌های دانش‌بنیان، نخبه‌گرا، رقابتی، انعطاف و انطباق پذیر با قدرت خلق محصول در درون سازمان و بهره‌برداری از ظرفیت شبكه همكاران صنعتی و تحقیقاتی را از دیگر راهبردهای كلیدی وزارت دفاع ذكر كرد و گفت: بحمدالله این مهم در صاایران وزارت دفاع به خوبی مشهود است.

وی در ادامه تصریح كرد: سامانه‌هایی كه امروز به بهره‌برداری رسید، در همین راستا و گام مهمی در تأمین نیازمندی‌های كشور به ویژه بخش دفاع به شمار می‌رود.

وزیر دفاع همچنین اظهار داشت: این دستاوردهای ارزشمند، تداوم دستاوردهای خیره كننده رزمندگان اسلام در حماسه هشت سال دفاع مقدس است كه روحیه خودباوری و شعار "ما می‌توانیم " را با مجاهدت و ایثار خود در این مرز و بوم نهادینه كردند.

سردار وحیدی در پایان با قدردانی از جهاد، همت و تلاش بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان شركت صنایع الكترواپتیك صاایران وزارت دفاع تأكید كرد: این پویایی و تحرك، رمز پیشرفت وماندگاری و زمینه ساز فتح قله‌های جدید علم و فناوری است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز