عراق شریک جدید آل خلیفه در سرکوب انقلابیون بحرین

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۹:۰۳:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۶
عراق شریک جدید آل خلیفه در سرکوب انقلابیون بحرین
گزارش های منتشر شده حاکی از این است که گارد ساحلی عراق کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه این کشور به مردم بحرین را توقیف کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پرس تی‌ وی، کمیته ملی حمایت از مردم بحرین در عراق، این کشتی حامل کمک‌های غذایی و پزشکی را سازمان‌ دهی کرده بود، این در حالی است که این کشتی اجازه حرکت به سوی بحرین را دریافت نکرده است.

کشتی المختار، متشکل از 80 فعال حقوق بشر و پزشک قرار بود روز یکشنبه بندر بصره عراق را به مقصد بحرین ترک کند.

احمد چلبی، سیاستمدار عراقی در این باره گفت: ما قصد داشتیم یک کشتی را به همراه 10 پزشک جراح و تجهیزات پزشکی به بحرین بفرستیم تا هر چه سریع ‌تر برای درمان آن دسته از مردم بحرین که مقامات این کشور مانع از قرار گرفتن آن‌ها تحت مراقبت ‌های پزشکی می‌ شوند، یک بیمارستان صحرایی احداث کنیم.

هدف از ارسال این کاروان نشان دادن همبستگی و همدردی با آن دسته از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بحرینی اعلام شده بود که به خاطر کمک و درمان مجروحان تظاهرات ضد دولتی بحرین بازداشت و از انجام فعالیت خود محروم شده و حتی تحت شکنجه قرار گرفته ‌اند.

گفتنی است فعالان حقوق بشر بر این باورند که عربستان سعودی و بحرین با اعمال فشارهای شدید سیاسی از دولت بغداد خواسته اند مانع از رسیدن این کاروان به بحرین شود.
نظر شما