قذافی: تا مرگ می جنگم

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۳۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۵۰
قذافی: تا مرگ می جنگم
معمر قذافی، رهبر لیبی، در پی حملات شدید ناتو به مقرش در طرابلس، طی پیامی صوتی اعلام کرد که ˝زنده یا مرده˝ در لیبی باقی خواهد ماند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، این پیام در پی حملات هوایی روز سه شنبه ناتو به مجتمع باب العزیزیه، مقر سرهنگ قذافی در طرابلس، پایتخت لیبی، در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد.قذافی که هفته هاست در انظار عمومی دیده نشده و در اختفا به سر می برد، گفت ترجیح می دهد بمیرد اما تسلیم نشود. او از حامیانش خواست که حملات ناتو را نادیده بگیرند و در مقرش تجمع کنند.

سرهنگ قذافی گفت: "ما فقط یک گزینه داریم. این کشور ماست و تا آخر در آن باقی خواهیم ماند - مرده، زنده، پیروز." این اظهارات پس از عملیات ناتو انجام شد که طی آن جت های ناتو دست کم ۲۰ هدف را در مقر رهبر لیبی و نواحی اطراف آن بمباران کردند. دولت لیبی می گوید که شماری از مراکز گارد ریاست جمهوری بمباران شده است.


از سوی دیگر، روسیه و چین، در تلاشند که از طریق دیپلماتیک به جنگ لیبی خاتمه دهند. وزیر امور خارجه لیبی به پکن، پایتخت چین سفر کرده و یک هیات دیپلماتیک روسیه نیز در شهر بنغازی، مرکز اصلی مخالفان، بسر می برد. منابع نظامی ناتو گفته اند که از آغاز عملیات هوایی در اجرای مصوبه شورای امنیت در مورد حمایت از غیرنظامیان لیبی، بیش از ده هزار ماموریت هوایی در خاک لیبی انجام داده اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز