بدشانسی های مرکل پایانی ندارد

چالش‌های خانم صدراعظم!

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۷:۵۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۳۸
چالش‌های خانم صدراعظم!
˝آنگلا مرکل˝ صدر اعظم آلمان در چند مدت گذشته رسوایی‌هایی داشت که باعث شد بیش از پیش در توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از اشپیگل، چندی پیش آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به دلیل ناهماهنگی‌های وزارت خارجه آلمان با ایران 2 ساعت در آسمان ایران سرگردان بود و این تازه آغاز رسوایی هایی بود که مرکل با آن روبرو شد.

در آن روز هواپیمای حامل آنگلا مرکل و چند تن دیگر از مقامات آلمان، برلین را به قصد دهلی نو، پایتخت هند، ترک کرده بودند که پیش از آن‌که به حریم هوایی ایران وارد شوند، ایران از عبور این هواپیما جلوگیری کرد.



متعاقب این اقدام ایران، هواپیمای حامل مرکل به مدت دو ساعت در آسمان ترکیه سرگردان بود و سرانجام به دنبال یک‌ساعت مذاکره با ایران از سوی ترکیه و وزیر امور خارجه آلمان، در نهایت به این هواپیما اجازه داده شد تا از حریم هوایی ایران عبور کرده و با تأخیر وارد هند شود.

البته علت از جای دیگری بود چرا که خلبان هواپیمای مرکل نتوانسته بود کد را صحیح وارد کند و تمامی سرگردانی وی به دلیل اشتباه خلبان بود.


اما رسوایی های وی به همینجا ختم نشد چرا که وزارت بهداشت آلمان اخیرا هشدار داده است که انتشار سریع نوعی باکتری در این کشور که منجر به التهاب دستگاه گوارشی می شود، موجب کشته شدن چند نفر شده است.

در همین راستا، منابع پزشکی اعلام کردند که تا کنون سه نفر از شهروندان آلمانی در شمال کشور به دلیل ابتلا به این باکتری که " ایکولای" نام دارد، کشته شدند.



"راینهارت بورگر" رئیس موسسه "ربرت کوخ" مسئول کنترل و مبارزه با این نوع بیماری ها گفت: " به دلیل مشاهده تعداد زیاد بیماران مبتلا به این نوع باکتری به احتمال قوی تعداد قربانیان افزایش یابد". رییس این موسسه از اینکه بیشتر این بیماران از کودکان هستند ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است که باکتری" ایکولای" از طریق خوردن گوشت های فاسد، نپخته و شیر تازه به بدن انسان منتقل می شود و از نشانه های آن اسهال، سردرد و درد معده است.

اما سختی ماجرا برای صدراعظمی مثل مرکل جایی است که اتحادیه اروپا هم وارد کار شد و ضمن هشدار دادن به آلمان به دلیل این باکتری کشنده اعلام کرد که در این مورد وارد کار خواهد شد.



پزشکان آلمانی البته همچنان در تلاش هستند تا آسیب دیدگان این باکتری را درمان کنند و در عین حال محققان تلاش می کنند تا علت واقعی این باکتری را هرچه سریع تر پیدا کنند.

خسارت های این باکتری تا جایی ادامه دارد که هزاران نفر از کشاورزان به دلیل گسترش این باکتری تاکنون میلیون ها دلار خسارت دیده اند.

اما ترس دولت آلمان از گسترش شیوع این باکتری است و به شهروندان خود تاکید کرده که به هیچ وجه سبزیجات را به صورت خام مصرف نکنند، این در حالی است که این مسئله شمار زیادی از تاجران این کشور را هم نگران کرده است.

خسارت آلمان از شیوع این باکتری تاکنون روزانه 7.3 میلیون دلار بوده که این مسئله مرکل را بسیار نگران کرده و بر رسوایی هایی که دولت آلمان در چند وقت گذشته داشته ، شدت بخشیده است.

این مسائل باعث شده که آنگلا مرکل در طول چند وقت گذشته در راس توجه رسانه ها قرار گیرد و رسوایی های وی در کنار خسارت های اقتصادی وارد شده به آلمان وی را بیش از پیش با چالش های جدی روبرو کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز