یونیسف: یمن در آستانه فاجعه قرار دارد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۴۰
یونیسف: یمن در آستانه فاجعه قرار دارد
نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در یمن، ضمن هشدار نسبت به گستردگی بحران سوءتغذیه در این کشور گفت که این امر می‌تواند به یک فاجعه بشری منجر شود.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز گرت کاپلار، نماینده یونیسف در یمن با بیان این مطلب افزود:این کشور به شدت نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه است.

وی با بیان این که 50 درصد کودکان یمنی با توقف رشد مواجه هستند، تصریح کرد: میزان سوء تغذیه در یمن وحشتناک است. قیمت مواد غذایی رو به افزایش و میزان سوءتغذیه که در سطح بالایی قرار دارد نیز رو به فزونی است.

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل در یمن در ادامه با بیان این که شهروندان صنعا، پایتخت یمن نیز از کمبود آب آشامیدنی و سوخت رنج می‌برند، گفت: امیدواریم هر چه زودتر راه حلی برای رفع بن‌بست سیاسی در یمن یافت شود، اما حتی رفع این بن‌بست نمی‌تواند به مشکلات سوءتغذیه کودکان یمنی پایان دهد. چهل درصد مردم یمن زیر خط فقر زندگی می‌کنند و عواقب این سوءتغذیه بسیار گسترده است.

گفتنی است در تازه‌ترین درگیری‌های مسلحانه‌ای که روز گذشته میان مردان مسلح قبیله‌ای یمن و نظامیان وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور در جنوب یمن رخ داد، دست‌کم 19 تن از جمله سه کودک کشته شدند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز