نقشه آمریکا برای ممانعت ازتشکیل کشور فلسطین

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۰۹۳۴
نقشه آمریکا برای ممانعت ازتشکیل کشور فلسطین
دولت آمریکا برای جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین نقشه راهی جدید پیشنهاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری العالم ، این نقشه راه جدید بر پایه پذیرش مرزهای 4 ژوئن با کمی تغییرات توسط رژیم صهیونیستی و در مقابل پذیرش این رژیم به عنوان کشور یهودی توسط فلسطینی ها و همچنین موافقت با حل مساله آوارگان در داخل مرزهای دولت فلسطین استوار است.


"احمد عساف" سخنگوی جنبش فتح در این باره اظهار داشت: اگر آمریکا به دنبال برقراری صلح در منطقه خاورمیانه باشد باید بداند که این هدف جز از طریق واداشتن اسراییل به تعهدات روند صلح تحقق نخواهد یافت.

وی افزود: رژیم اسراییل با از سرگیری شهرک سازی در مناطق فلسطینی ، طرح باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را رد و تلاش های واشنگتن در این زمینه را نقش بر آب کرد.

در این میان "اسماعیل رضوان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به شبکه خبری العالم گفت : آمریکا قصد دارد با ارایه طرح های موهوم ، در برابر تلاش های فلسطینی ها برای درخواست از مجمع عمومی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین سنگ اندازی کند.

در زمان حاضر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر ادعا کرده است که مذاکرات تنها راه حل است و این رویکرد سبب خواهد شد که تشکیلات خودگردان به زودی در برابر فشارهای بی امان آمریکا برای دست کشیدن از طرح درخواست در مجمع عمومی سازمان ملل قرار گیرد و به جای آن طرح جدید آمریکا را بپذیرد که در آن صورت تشکیلات خودگردان دچار پس رفت خواهد شد و بار دیگر به مذاکره با اسراییل دل خواهد بست.

"قیس عبدالکریم" عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در این خصوص به العالم گفت: رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین باید به مصوبات شورای مرکزی آن پایبند باشد.

عبدالکریم افزود: در آخرین مصوبه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین که در مارس گذشته به تصویب رسید تاکید شده است تا وقتی که اسراییل به صورت واضح و روشن به قطعنامه های شورای امنیت پایبند نشود و مرزهای 4 ژوئن 1967 را رعایت نکند؛ هرگونه مذاکره با آن ممنوع است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز