تحریم ایران اقتصاد امارات را فلج کرد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۵:۲۵:۰۲
کد خبر: ۶۰۹۹۱
تحریم ایران اقتصاد امارات را فلج کرد
تحریم های غرب علیه ایران اقتصاد امارات متحده عربی را با رکود روبرو کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، غرب به رهبری آمریکا در حالی تحریم های متعددی را علیه ایران اعمال کرده است که سیاستمداران کشورمان همواره بر تاثیر این تحریم ها بر سایر کشورها و تحمیل ضرر آن بر شرکت های خارجی تاکید داشته اند؛ مصادق بارز این سخنان رکود اقتصادی امارات متحده عربی است که به واسطه همین تحریم ها بزرگترین شریک تجاری خود را از دست داده و به دنبال راهی برای جبران این خسارت هاست.

به نوشته روزنامه "نشنال"، تنگ شدن دایره تحریم های ایران، روابط تجاری و اقتصادی امارات متحده عربی با یکی از بزرگترین بازارهای صادراتش قطع شده و رشد اقتصادی آن را به مخاطره انداخته است.

رییس سازمان تحولات اقتصادی دبی در این باره می گوید:‌ این مساله جدی است. هر گونه تاثیر منفی بر روابط تجاری بر اقتصاد دبی تاثیرگذار خواهد بود.

تاجران نیز می گویند در تلاشند تا با صادرات مواد غذایی و صنعت چوب یعنی مواردی که در لیست تحریم ها قرار ندارند تبادلات مالی خود را حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، ایران با حجم تبادل کالا بالغ بر 10 میلیارد دلار در سال گذشته، چهارمین شریک تجاری امارات متحده عربی و دومین شریک این کشور در زمینه مبادلات غیر نفتی است.

علاوه بر چهار دور قطعنامه تحریم سازمان ملل متحد علیه ایران، وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اقدام خود خطوط هوایی و کشتیرانی ایران را نیز در فهرست تحریم قرار داده است؛ مجموعه اقداماتی که طی یک سال گذشته تا مرز تعطیلی خطوط کشتیرانی امارات پیش رفته است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز