اعتراف سفیر آمریكا در عراق:

آمریكا مجبور به پذیرش اخراج منافقین از عراق است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۸:۴۵:۵۳
کد خبر: ۶۱۰۵۰
آمریكا مجبور به پذیرش اخراج منافقین از عراق است
سفیر آمریكا در بغداد گفت: باتوجه به تصمیم قاطع دولت عراق برای اخراج منافقین از این كشور تا پایان سال 2011، آمریكا چاره‌ای جز همكاری با سازمان ملل برای خروج منافقین ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور)، علی رغم تلاش های بی‌وقفه دولت آمریكا در حمایت از منافقین و مانع تراشی بر سر راه اخراج این گروهك تروریستی از عراق، جیمز جفری سفیر آمریكا در عراق اعتراف كرد كه با توجه به تصمیم قاطع دولت عراق برای اخراج منافقین از این كشور تا پایان سال 2011، آمریكا چاره‌ای جز همكاری با سازمان ملل برای خروج منافقین از عراق ندارد.

سفیر آمریكا در عراق با اجتناب ناپذیر خواندن اخراج منافقین از عراق و انتقال آنان به یك كشور ثالث اظهار داشت: البته برای انتقال اعضای این گروه به یك كشور دیگر لازم است ابتدا این سازمان منحل شود تا اعضای آن تحت حمایت كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان قرار گیرند و بعد در مورد انتقال آنان تصمیم گیری شود.

وی با با بیان این حقیقت كه دولت عراق حق دارد بر تمامیت ارضی خود تسلط داشته باشد اقرار كرد در این مورد دیگر از آمریكا نیز كاری ساخته نیست و این كشور نیز باید تا پایان سال جاری نیروهایش را از عراق خارج كند.

دولت آمریكا علیرغم نامگذاری منافقین به عنوان یك گروه تروریستی كه از بین بردن آن در كنار نابودی سلاح‌های كشتار جمعی صدام یكی از بهانه‌های لشكركشی این كشور به عراق بوده است، بدل به بزرگترین حامی منافقین در عراق شده و بارها مانع از اخراج این گروهك تروریستی از عراق شده است تا بتواند از آن به عنوان اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده كرده و با ترویج تروریسم حضور نامشروع خود را در منطقه توجیه كند.

در همین رابطه سیمور هرش روزنامه نگار سرشناس آمریكایی با انتشار مقاله‌ای در مجله نیویوركرز به افشای گوشه‌ای از تلاش‌های آمریكا برای ایجاد نا امنی و ترویج تروریسم در منطقه پرداخته و فاش ساخته كه كنگره آمریكا در سال 2008 بودجه‌ای معادل 400 میلیون دلار در اختیار رئیس جمهور این كشور قرار داده تا با دادن آن به گروه‌های تروریستی مانند منافقین، پژاك و گروهك ریگی به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در ایران بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز