اولتیماتوم اوباما به نمایندگان آمریکایی

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۸:۲۷:۲۳
کد خبر: ۶۲۸۰۳
اولتیماتوم اوباما به نمایندگان آمریکایی
رئیس جمهور آمریکا با هشدار به نمایندگان جمهوری‏خواه و دموکرات این کشور اعلام کرد در صورتی‎که سقف بدهی آمریکا تا مهلت مقرر تعیین نشود، دولت توان اداره خود را نخواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پرس تی وی، اوباما سعی دارد تا در خصوص کاهش کسری بودجه آمریکا و راه‎کارهای مربوط به آن، نمایندگان کشورش اعم از دموکرات و جمهوری‎خواه را به توافق نظر برساند.

رئیس‎جمهور آمریکا مدعی شده است به رغم آن‎‏که رهبری حزب جمهوری‎خواه از مذاکرات کنار کشیده است ولی با این وجود تا کنون در این خصوص پیشرفت‎هایی حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، جمهوری‎خواهان معتقدند که کاهش هزینه‎ها مشکل بدهی‎های کشور را حل خواهد کرد و از طرف دیگر دموکرات‎ها بر این باورند که پایان دادن به بیشتر طرح‎ها و برنامه‎های اجتماعی ثبات کشور را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی در نشست خبری کاخ سفید تصریح کرد که نمایندگان هر دو جناح باید در این خصوص به توافق نظر برسند هرچند که به عقیده کارشناسان این امر چندان هم ساده نخواهد بود.

از سوی دیگر مردم آمریکا به شدت نگرانند و ضمن آن‎که اوضاع را به شدت تحت نظر دارند در عین حال امیدوارند که کاخ سفید و کنگره در نهایت با یکدیگر به توافق برسند تا به این ترتیب زمینه اشتغال زایی برای آنان فراهم شود.

بر پایه این گزارش، اوباما و یاران دموکرات وی روز یک شنبه در نشستی در کاخ سفید تلاش کردند تا طرح بسته فراگیر 4 تریلیون دلاری را که به موجب آن با کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات، کسری بودجه این کشور کاهش پیدا می‌کند، احیا کنند.

با وجود این، جمهوری‌خواهان با تاکید بر مخالفت خود با افزایش مالیات اقشار ثروتمند، خواستار به کار گیری یک بسته کوچکتر 2 تریلیون دلاری شدند.

جمهوری‎خواهان معتقدند که دولت اوباما به دلیل استفاده از تاکتیک‎های نادرست در به وجود آمدن وضعیت موجود مقصر است و به همین خاطر در صورت دست نیافتن به اتفاق نظر در مورد کاهش کسری بودجه، آمریکا نباید از تعهدات مالی خود سرپیچی کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز