تابلوی گمشده داوینچی به نمایش در می‌آید

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۴۱:۲۹
کد خبر: ۶۳۰۵۱
تابلوی گمشده داوینچی به نمایش در می‌آید
یک تابلو از لئوناردو داوینچی، که تا مدتی پیش گمان بر این بود که گمشده یا از بین رفته است، در ماه نوامبر در نشنال گالری لندن به نمایش در خواهد آمد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، تابلو رنگ روغن سالواتور موندی (Salvator Mundi) به معنی "ناجی جهان"، که مسیح را با کره ای در دست نشان می دهد، در حدود سال ۱۵۰۰ میلادی کشیده شده است.

مورخان هنری از وجود چنین تابلویی آگاه بودند ولی گمان می کردند گم شده یا از بین رفته است.

تابلو "ناجی جهان" در نمایشگاهی با عنوان "لئوناردو داوینچی: نقاش دربار میلان" از نهم نوامبر در نشنال گالری به نمایش در خواهد آمد.

این تابلو مدتی در مالکیت شاه چارلز اول بود و در سال ۱۶۴۹ در مجموعه هنری او به ثبت رسیده بود. در سال ۱۷۶۳ پسر دوک باکینگهام آن را به حراج گذاشت.

ناجی جهان بار دیگر در سال ۱۹۰۰ دیده شد، که آسیب دیده بود. یک کلکسیونر بریتانیایی، سر فردریک کوک آن را خریداری کرد.

فرزندان کوک این تابلو را در سال ۱۹۵۸ به مبلغ ۴۵ پوند در یک حراجی فروختند و در سال ۲۰۰۵ در اختیار یک بنگاه آمریکایی متشکل از دلالان هنری قرار گرفت.

پس از مدت ها بررسی و ترمیم، اکنون قطعی شده است که این تابلو اثر لئوناردو داوینچی است و ارزش آن حدود ۱۲۰ میلیون پوند برآورد شده است.

آخرین بار که تابلویی از داوینچی کشف شد، سال ۱۹۰۹ بود، وقتی تابلو "مریم مقدس و کودک با گل ها" (Benois Madonna) مورد توجه کارشناسان قرار گرفت.

این تابلو در حال حاضر در موزه هرمیتاژ در سن پترزبورگ در معرض نمایش است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز