سید حسن نصرالله:

مقاومت از توطئه دادگاه حریری سربلند بیرون می‌آید

۱۳۹۰/۰۴/۲۹ - ۱۳:۳۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۳۹۴
مقاومت از توطئه دادگاه حریری سربلند بیرون می‌آید
دبیركل حزب‌الله لبنان تاكید كرده است که حزب‌الله لبنان همانطور كه از جنگ ژوئیه موفق بیرون آمد از توطئه دادگاه بین‌المللی نیز سربلند بیرون خواهد آمد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از شبكه المنار، سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله لبنان در سخنرانی‌ در مراسم فارغ‌التحصیلی فرزندان شهدا با اشاره به دادگاه حریری تاکید کرد: 100 كیفر خواست دیگر هم صادر كنید هیچ چیز را تغییر نخواهید داد. همانطور كه امیدهای زیادی به جنگ ژوئیه بسته بودید، اما آرزوهایتان بر باد رفت.

وی بر حمایت حزب‌الله لبنان از هرگونه مذاكرات ملی و هر گونه دیدار لبنانی‌ها در پای میز مذاكره برای حل و فصل مسائل موجود كشور تاكید كرد و گفت: نخستین كسی كه از استراتژی دفاعی صحبت كرد و نخستین كسی كه استراتژی دفاعی را ارائه نمود، حزب‌الله لبنان بود، اما گروهی كه این ادعا را می‌كنند آنچه كه اتفاق افتاده را فراموش كرده‌اند.

نصرالله همچنین از نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان به خاطر سفر اخیرش به جنوب لبنان تقدیر كرد و گفت که برخی بر این باورند که مشكلات جنوب مورد توجه دولت نیست اما این امر صحیح نیست وسفر نخست وزیر به جنوب در راستای حل مشكلات جنوب لبنان بود.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد چه مسلمان و چه غیرمسلمان با هر وابستگی طایفه‌ای، مذهبی و جناحی در زندان‌های لبنان به سر می‌برند گفت: از عدالت صحبت می‌كنیم و زمانی که برخی از آنها محاكمه شدند، مشخص شد كه بی‌گناه بوده‌اند. این ظلم بزرگی در حق آنها است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: ما برای مواضع احمد الطیب، شیخ الازهر احترام زیادی قائلیم و از این مواضع خوشحال شدیم به ویژه این كه شیخ الازهر بر مساله وحدت میان اهل سنت و شیعه و نزدیك كردن دیدگاه‌های مسلمانان تاكید كرد.

دبیر كل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حزب الله لبنان همواره می‌گوید كه اختلافات كنونی در كشور اختلافات سیاسی است تاکید کرد:برخی اصرار دارند كه به این اختلاف ها رنگ و بوی طایفه‌ای و مذهبی بدهند امروز همین جماعت ناگزیر هستند دست به دامن سخنرانی‌های مذهبی و طایفه‌ای شوند و این دلیل ضعیف بودن آنها است، چون آنها هیچ چیز برای گفتن ندارند، نه منطق، نه برهان و نه دلیل.

وی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: ما همواره گفته‌ایم كه این مشكلات مذهبی و طایفه‌ای همان خطر باقی‌ مانده در منطقه است كه قدرتهای استكباری و اسرائیل با آن بازی می‌كنند و رویای اختلاف‌های مجدد و بازگشت آشوب را به منطقه در سر می‌پرورانند.

به گفته نصرالله برخی همواره از گسترش حاكمیت دولت بر تمامی مناطق لبنان صحبت می‌كنند كه تنها هدف‌شان نیز سلاح مقاومت است، اما مسئولیت دولت رسیدگی به مسائل دفاعی كشور، پایان دادن به محرومیت، رویارویی با بی‌توجهی‌ها و حل مشكلات تمام مردم است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز