بحران در یک قدمی؛

مقامات مالی ایتالیا نشست اضطراری برگزار کردند

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۲۱:۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۸۱۴۵
مقامات مالی ایتالیا نشست اضطراری برگزار کردند
مقامات مالی ایتالیا در یک نشست اضطراری عصر سه شنبه به بررسی وضعیت اقتصادی این کشور پرداختند.

به گزارش برنا به نقل از یورونیوز، بدهی سومین اقتصاد بزرگ منطقه واحد پولی یورو،ایتالیا، به 1840 میلیارد یورو رسیده و نه تنها مایه نگرانی این کشور بلکه باعث نگرانی اتحادیه اروپا و خصوصا منطقه واحد پولی یورو شده است.

در این خصوص و در پی نگرانی های فزاینده، مقامات مالی ایتالیا در یک نشست اضطراری عصر سه شنبه به بررسی وضعیت اقتصادی این کشور پرداختند.

پس از این نشست آنها اعلام کردند که بخش بانکداری ایتالیا علیرغم آنچه که آن را نتیجه بی ثباتی بازارهای مالی بین المللی نامیدند، از ثبات لازم برخوردار است.

یک کارشناس درباره مشکل اقتصادی ایتالیا گفت:“موتور این بحران در حقیقت ناشی از مشکل فروش اوراقه قرضه است که به نوبه خود باعث پایین آمدن ارزش سهام در بازار شده است.”

در حال حاضر میزان بدهی های دولت به 120 درصد کل تولید ناخالص داخلی رسیده و ارزش شاخص های سهام ایتالیا در میلان نیز حدود 13 درصد سقوط کرده است.

برخی از کارشناسان مشکل ایتالیا را همانند مشکل پیش آمده برای یونان و ایرلند و پرتغال ارزیابی کرده اما می گویند، در صورت توسعه بحران مالی به اسپانیا و ایتالیا، اتحادیه اروپا توان نجات این دو کشور را نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز