۵ طرح مهم صنعتی و عمرانی با حضور رییس‌جمهور در کرمانشاه افتتاح شد

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۲:۰۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۰۵۷
۵ طرح مهم صنعتی و عمرانی با حضور رییس‌جمهور در کرمانشاه افتتاح شد
با حضور رییس جمهور واحد صنعتی تایر کورد، کارخانه سیمان سامان غرب، کارخانه کاشی کاژه، کارخانه تولید خمیر مایه پاک مایه کرمانشاه و سد مخزنی زاگرس در کرمانشاه افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران طی سفری به استان کرمانشاه 5 طرح مهم صنعتی و عمرانی را در این استان افتتاح کرد.

براساس این گزارش واحد صنعتی تایر کورد که با سرمایه گذاری 197 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن نخ تایر، تنها کارخانه ای در خاورمیانه است که علاوه بر منسوجات تایر اعم از پلی آمی دی و پلی استری و رایونی، منسوج تسمه نقاله، منسوجات تک لاب، دولا تاب، سه لا تاب و همچنین لاینرهای صنعتی تولید می کند با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

کارخانه منسوجات پلی استری و پلی آمی دی این کارخانه به عنوان یکی از مواد اولیه صنایع لاستیک به شمار می رود و بخش اعظمی از نیاز داخلی که تا کنون از خارج تهیه می شده، با افتتاح این کارخانه تأمین خواهد شد.

مجتمع صنعتی تایر کورد کرمانشاه در زمینی به وسعت 20 هکتار و با بیش از 35 هزار متر مربع زیربنا اشتغال زایی مستقیم 300 نفر و غیر مستقیم 2000 نفر را به دنبال دارد.

همچنین کارخانه سیمان غرب دارای 2 خط تولید با ظرفیت تولید هر خط 3500 تن کلینه کر در روز و انواع سیمان از جمله تیپ های 5 ؛ 2 و 1 و همچنین سیمان پورتلند پوزولانی و تولید بتن آماده و خشک، با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

براساس این گزارش کارخانه کاشی کاژه با ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون متر مربع انواع کاشی کف و دیوار و سرامیک گرانیتی در سفر رییس جمهور به کرمانشاه افتتاح شد.

این مجتمع از نظر ظرفیت تولید دومین کارخانه کشور در زمینه کاشی و سرامیک است که با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و بخش خصوصی با هدف اشتغال زایی در منطقه محروم اسلام آباد غرب اجرا شده و در سه شیفت برای بیش از 1000 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

میزان سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته در این طرح 303 میلیارد ریال است که با توجه به مجاورت استان کرمانشاه با کشور عراق می توان پیش بینی کرد توسعه صادرات را نیز در پی خواهد داشت.

براساس این گزارش کارخانه تولید خمیر مایه پاک مایه کرمانشاه نیز که تنها واحد بیوتکنولوژی در غرب کشور است با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار تن خمیرمایه خشک فوری در این سفر افتتاح شد. این کارخانه دارای 114 نفر پرسنل بوده و با سرمایه گذاری 324 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 25 هکتار احداث شده است.

همچنین سد مخزنی زاگرس در شهرستان گیلان غرب در سفر رییس جمهور به کرمانشاه به بهره برداری رسید. تأمین آب زراعی افزون بر 8 هزار و 300 هکتار از اراضی دشت های گیلان غرب و قصر شیرین و تأمین آب صنعت منطقه به میزان 15 میلیون متر مکعب از نتایج بهره برداری از این سد است.

همچنین هزینه تمام شده سامانه انتقال و سد مرکزی زاگرس که یکی از سدهای بزرگ خارج از بستر کشور محسوب می شود، 700 میلیارد ریال است و سامانه انتقال آب این سد شامل سد انحرافی دیره به طول 50 متر و ارتفاع 7 و نیم متر با ظرفیت آب گیری 15 متر مکعب در ثانیه، کانال انتقال آب به طول 3 هزار و 602 متر یک رشته تونل به طول 2 هزار و 845 متر و با قطر تمام شده 8/3 دهم متر است. این سد از نوع خاکی هموژن با حجم آب قابل تنظیم 105 میلیون متر مکعب در سال بوده و با توجه به اینکه سد خارج از بستر رودخانه اصلی احداث شده، سرریز آن کوچک و قابلیت دفع طغیان به مقدار 40 متر مکعب در ثانیه را دارد.

براساس این گزارش در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه عملیات اجرایی سد شرفشاه کرمانشاه نیز آغاز شد. تأمین آب زراعی افزون بر 7 هزار و 400 هکتار اراضی غرب استان کرمانشاه تأمین آب صنایع منطقه به میزان 12 و نیم میلیون متر مکعب در سال، توسعه صنعت شیلات، گردشگری و بهبود محیط زیست منطقه، از جمله اهداف اجرای این سد است. همچنین این سد مخزنی از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی و ارتفاع 66 متر از بستر طبیعی رودخانه و 78 متر از پی و تاج 789 متر بوده و مساحت دریاچه سد 418 هکتار و حجم مخزن آن 78 میلیون متر مکعب است.


نظر شما