تظاهرات پاکستانی‌ها بر ضد دولت

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۵:۰۳:۰۵
کد خبر: ۶۹۱۲۵
تظاهرات پاکستانی‌ها بر ضد دولت
هزاران معترض پاکستانی با برگزاری تحصن در مقابل پارلمان این کشور در اسلام آباد، به سیاست‌های آمریکایی حزب حاکم در پاکستان اعتراض کردند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پرس تی‌وی، خشم عمومی نسبت به کشتار بیش از 2500 نفر در مناطق قبیله نشین پاکستان با حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از سال 2004 تا کنون، فساد ادعا شده در دولت و روش بد حاکمیت حزب مردم ( حزب حاکم) پاکستان، از دلایل اصلی اعتراضاتی است که از سوی حزب نوظهور و مخالف دولت عدالت پاکستان ترتیب داده شده بود.

این حزب می‌گوید که جنگ به اصطلاح علیه تروریسم باعث کشته شدن 30 هزار پاکستانی و وارد آمدن خسارتی اقتصادی بالغ بر 67 میلیارد دلار به این کشور بعد از حادثه 11 سپتامبر شده است.

بر پایه این گزارش، تحلیل‎گران می‌گویند اگر نظرسنجی‌ها معیاری برای سنجیدن میزان محبوبیت رهبران سیاسی در نظر گرفته شود، عمران خان با وجود اینکه ریاست حزب به نسبت کوچکی را بر عهد دارد، با کسب 70 درصد رای مثبت، محبوب‌ترین رهبر سیاسی در پاکستان به شمار می‌رود.

بر پایه این گزارش، در حالی که جریان اصلی احزاب سیاسی نسبت به اعتراض به آمریکا از خود تردید نشان می‌دهند، حزب عمران خان از احساسات ضد آمریکایی در این کشور به نفع خود سود برده است.

با وجود این، خیلی‌ها عقیده دارند طرز کار سیاست انتخاباتی در پاکستان به گونه‌ای نیست که لزوما نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها در انتخابات عمومی آتی در این کشور منعکس شود.

گفتنی است حزب عدالت پاکستان تاکنون بارها مسیر کاروان‌های سوخت رسانی ناتو از پاکستان به افغانستان را مسدود کرده و همچنین وعده داده است با پیروزی در انتخابات به همکاری پاکستان با آمریکا پایان دهد.
نظر شما