دکتر احمدی نژاد در دیدار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان:

فهم مشترك ایران و آذربایجان فرصتی برای تحكیم روابط دو كشور است

۱۳۸۹/۰۸/۲۶ - ۲۳:۳۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۳۷
فهم مشترك ایران و آذربایجان فرصتی برای تحكیم روابط دو كشور است
رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از امكانات و توانمندی‌های بسیاری برخوردار هستند كه استفاده از این توانمندی‌ها به نفع دو ملت و تثبیت امنیت در منطقه است.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار "المار ممدیارف" وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اینكه حجم مبادلات اقتصادی دو كشور در مقابل ظرفیت‌های موجود ناچیز است، خاطر نشان كرد: تهران و باكو در بخش‌های صنعتی، كشاورزی و تجاری ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همكاری دارند كه فعال كردن این ظرفیت‌ها موجب پیشرفت و رفاه دو ملت خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینكه دشمنان از نزدیكی روابط دو كشور ناراحت هستند، اظهار داشت: امروز ایران و آذربایجان فهم مشتركی در موضوعات جهانی و حتی در مسایل دوجانبه دارند و این فرصت استثنایی برای تحكیم پایه‌های روابط دو كشور است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد: افزایش سرمایه‌گذاری های مشترك در زمینه مختلف و بویژه در بخش انرژی و حمل و نقل به نفع امنیت منطقه است.

وزیر خارجه آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به اینكه كشورش خواهان افزایش هر چه بیشتر سطح روابط با ایران است، گفت: آذربایجان هر قدر ایران از لحاظ سیاسی ودفاعی قدرتمند شود را به نفع خود می‌داند.

وی خاطر نشان كرد: ایران كشور با نفوذ و تاثیرگذاری در منطقه است كه می‌تواند در حل مسایل و مشكلات و ایجاد امنیت و ثبات منطقه نقش بسزایی ایفا كند.
نظر شما