با تصویب مجلس وزارت صنایع و معادن موظف شد

کسب تاییدیه رعایت مصرف ویژه انرژی قبل از صدور مجوز ایجاد واحدهای صنعتی

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۲:۴۹:۰۰
کد خبر: ۷۴۹
کسب تاییدیه رعایت مصرف ویژه انرژی قبل از صدور مجوز ایجاد واحدهای صنعتی
با مصوبه مجلس وزارت صنایع و معادن موظف شد برای صدور مجوز ایجاد واحدهای صنعتی، تاییدیه رعایت مصرف ویژه انرژی را از وزارتخانه های نفت و نیرو بگیرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه طرح یک فوریتی اصلاح الگوی مصرف انرژی را که جهت بررسی مجدد به کمیسیون انرژی ارجاع داده شده بود در دستور قرار دادند. 

بر این اساس سخنگوی کمیسیون انرژی گزارش این کمیسیون را در رابطه با اصلاحات یک فوریتی اصلاح الگوی مصرف انرژی در صحن علنی مجلس قرائت کرد. 

بااصلاحات صورت گرفته در این طرح وزارت صنایع و معادن موظف است برای صدور مجوز ایجاد واحدهای صنعتی، تاییدیه رعایت مصرف ویژه انرژی را از وزارتخانه های نیرو و نفت حسب مورد دریافت نماید. 

بر اساس دیگر مصوبه امروز خانه ملت، دولت همچنین مکلف است با استفاده از منابع حاصل از صادرات نفت کوره مازاد بر مصرف داخلی، تامین مالی از طریق فاینانس، مشارکت بخش خصوصی و یا از محل منابع عمومی در چارچوب بودجه های سنواتی نسبت به ارتقا تکنولوژی و تکمیل زنجیره پالایش نفت خام پالایشگاه ها به گونه ای اقدام کند که سالانه با کاهش تولید حداقل 2 درصد نفت کوره، ظرف 15 سال متوسط تولید نفت کوره پالایشگاه ها را به حداکثر 10 درصد نفت خام تحویلی برساند و فرآورده ها بنزین، نفت گاز، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و سایر فراورده ها برابر استاندارد جهانی تولید شود. 

با تبصره این ماده همچنین وزارت نفت مکلف است برنامه اجرایی احکام فوق را حداکثر ظرف 3 ماه پس از تصویب این قانون تهیه و به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز