فشار لبنان در سازمان ملل علیه تل‎آویو

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۵۲:۳۱
کد خبر: ۷۵۱۳۳
فشار لبنان در سازمان ملل علیه تل‎آویو
دولت لبنان تاکید کرده است، به درخواست از سازمان ملل برای پایان دادن به نقض مداوم حق حاکمیت این کشور توسط رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پرس تی وی، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان این اظهارات را در دیدار با سرلشگر آلبرتو آسارتا کوئواز، فرمانده نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) بیان کرد.

میقاتی در عین حال تاکید کرد، نیروهای مسلح لبنان برای عمل به وظایف خود، به ویژه قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، به تجهیزات ضروری نیاز دارند.

سرلشگر آسارتا کوئواز، فرمانده یونیفل اقدام شورای امنیت سازمان ملل را مبنی بر تصویب گسترش اختیارات یونیفل، دلیلی برای درستی همکاری و هماهنگی میان این نیروها و ارتش لبنان دانست.

رژیم صهیونیستی در ادامه نقض تقریبا هر روزه حریم هوایی لبنان، مدعی شده است، این اقدامات با اهداف نظارتی صورت می‌گیرد.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله و نیروی صلح­بان سازمان ملل بارها پروازهای به اصطلاح نظارتی رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان لبنان را نقض آشکار قطعنامه 1701 و حق حاکمیت لبنان دانسته‌اند.

قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل که بر مبنای آن جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 با برقراری آتش بس پایان یافت، از تل‌آویو می­خواهد، به حق حاکمیت و تمامیت ارضی بیروت احترام گذارد.

لبنان در سال 2009 شکایتی را در سازمان ملل تنظیم کرد که در آن بیش از 7000 سند از نقض حریم هوایی و زمینی لبنان توسط رژیم صهیونیستی ارائه شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز