مجله انگلیسی اکونومیست

هدفمند کردن یارانه‌ها به نفع طبقات نیازمند و مستضعف جامعه است

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۷۶۳
هدفمند کردن یارانه‌ها به نفع طبقات نیازمند و مستضعف جامعه است
واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی در خصوص تحولات اقتصادی ایران با اشاره به آغاز رسمی اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها، آن را به نفع طبقات نیازمند و مستضعف جامعه ارزیابی کرد.

 گزارش سرویس سیاسی برنا ، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی درباره تحولات اقتصادی ایران با اشاره به آغاز رسمی اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، آن را به نفع طبقات نیازمند و مستضعف جامعه ارزیابی کرد.

این گزارش به تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی دولت قبل از اجرای این طرح و حمایت کامل مجلس از آن اشاره کرد و افزود : دولت با هدف جلوگیری از تبعات احتمالی اجرای این طرح اقدام به توزیع کمک‌های مالی به شهروندان ایرانی کرد.

اکونومیست اذعان کرد : اجرای این طرح اقتصادی مهم از سوی دولت ایران باعث هیچ گونه ناآرامی یا حتی هرگونه مشکل جزئی نشده است.

این گزارش همچنین با اشاره به گزارش مشابه صندوق بین المللی پول در تأیید طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در ایران افزود : ارایه یارانه دولت به مواد سوختی و برخی کالاهای دیگر به نفع طبقات مرفه و دارای نفوذ در جامعه ایران بود.برای مثال هرخانواده چهار نفره ایرانی سالیانه مبلغی معادل چهار هزار دلار یارانه مواد سوختی دریافت می‌کند. 


این درحالی است که در گذشته خانواده های نیازمند چنین مبلغی دریافت نمی کردند و این موضوع موجب افزایش فراوان مصرف انرژی و گاه اسراف در این زمینه شده بود به طوری که میانگین مصرف سوخت در ایران به چهار برابر میانگین جهانی رسیده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز