در اختتامیه همایش بیداری اسلامی عنوان شد

رئیس جمهور: مسلمانان در آغاز یك بیداری انقلابی و آینده ساز هستند

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۰۲:۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۷۲۸۰
رئیس جمهور: مسلمانان در آغاز یك بیداری انقلابی و آینده ساز هستند
دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: نظام ظالمانه چند صد ساله حاكم بر دنیا در حال فرو ریختن است و بدانید سلطه آمریكا رفتنی است.

به گزارش برنا، رییس‌جمهور با بیان اینكه امروز بیداری عظیمی از عمق جان انسان‌ها در جوامع و امت‌‌های اسلامی و سایر نقاط دنیا در حال اتفاق افتادن است كه باید این حركت را تا رسیدن به نقطه نهایی تقویت كنیم، گفت: امروز بر خلاف آنچه سلطه‌طلبان و خودخواهان فكر می‌كنند، ملت‌های منطقه و مسلمانان در آغاز یك بیداری پرنشاط، آینده‌ساز و انقلابی هستند و آینده جهان بدون تردید متعلق به مؤمنان، صالحان، عدالت‌طلبان و آزادیخواهان خواهد بود.

دكتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه امروز (یکشنبه) در اختتامیه نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی با بیان اینكه چند صد سال است گروهی فاسد كه اسیر هواهای نفسانی هستند جهان را مدیریت می‌كنند و جنگ‌ها و كشتارهای متعدد از جمله جنگ های جهانی اول و دوم و كشته شدن ملت‌های آفریقایی و آمریكای جنوبی در مبارزه برای به دست آوردن آزادی حاصل حاكمیت این عده است، گفت: صد سال قبل زمانی كه ملت‌های منطقه و مسلمانان در آغاز فرو رفتن به خوابی عمیق و شروع غفلت بزرگ تاریخی بودند، مستكبران و سلطه‌گران هوشیار و بیدار بودند و با ایجاد تفرقه و تحریك انسان‌های خودخواه، كوچك و كج‌فهم فلسطین را اشغال كرده و امروز بیش از 60 سال است كه حكومت جعلی صهیونیستی را در آنجا برپا كردند كه با جنایات خود حیثیت بشریت را به بازی گرفته است.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: رژیم جعلی صهیونیستی در طول این سال‌ها با تحقیر، تهدید و توهین به ملت‌ها چند جنگ بزرگ به راه انداخته و ترورهای فراوانی را انجام داده و خانه‌های فلسطینیان را بر سر مردان، زنان و كودكان خراب كرده و علاوه بر كشتن تعداد زیادی از مردم فلسطین و دیگر كشورها، سرزمین فلسطین را نیز به اشغال خود درآورده است. همه اینها به خاطر آن است كه اروپایی‌هایی كه تا هفتاد سال قبل دچار اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی بودند و هر روز جنگ و كشتاری در این كشورها اتفاق می‌افتاد با هم متحد شده و تفاهم كردند كه اختلافات و درگیری های خود را به كشورهای دیگر منتقل كرده و بر آنها مسلط شوند.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: اگر بخواهیم در كنار ظلم عظیم كشورهای غربی به فلسطین، موضوع غارت نفت و ذخایر و معادن كشورهای آفریقایی توسط سلطه‌گران را هم مورد بررسی قرار دهیم، عمق فاجعه بیشتر مشخص خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینكه ماموریت واحد و مشترك همه بشریت اصلاح مدیریت غلط حاكم بر جهان است، گفت: هركس در هر كجای عالم برای نجات انسان و برای توحید و عدالت و آزادی حركت كند در مسیر اسلامی گام برداشته و اگر كسی واقعا مسلمان است و تنها ادعای مسلمانی ندارد باید به فكر نجات بشریت از شرایط فعلی باشد.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: بنده دست تمام كسانی را كه برای استقرار عدالت، آزادی، دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر مستكبران تلاش می‌كنند با افتخار می‌بوسم.

رییس‌جمهور با بیان اینكه امروز جامعه بشری از چند هزار سال زندگی در شرایط سخت و خارج از مسیری كه خداوند تعیین كرده به ستوه آمده و از وضع موجود ناراضی است، گفت:‌ این وضعیت بخاطر آن به وجود آمده است كه هنوز آرامش ناشی از حكومت انسانی الهی كه باید خلیفه الله در زمین باشد، بوجود نیامده است و هنر ملت‌های مسلمان و سیاستمداران آنها باید پیشتازی در، به سرانجام رساندن این حركت بشری باشد.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری اسلامی در جوامع مختلف گفت: هركس حقیقتاً موحد، عدالت‌طلب و آزادیخواه باشد در مسیر بیداری اسلامی حركت خواهد كرد تا همه انسان‌ها در یك نقطه نهایی كه خداوند وعده داده است به هم برسند.

رییس‌جمهور افزود: باید یك معیار واحد را در سنجش جریان‌ها، گروه‌ها و مدعیان در جریان بیداری اسلامی ملاك عمل قرار دهیم و آن این است كه كسی كه حقیقتاً به دنبال عدالت، توحید و آزادی باشد، محال است كه در نقطه مقابل مستكبران و در راس آنها آمریكا و رژیم صهیونیستی قرار نگیرد چرا كه انسان موحد، عدالت‌طلب و آزادیخواه هرگز به موجودیت رژیم صهیونیستی رضایت نمی‌دهد.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه مسبب جرایم امروز جهان و سدراه آزادی بشر برای همگان مشخص شده است، خاطر نشان كرد: اصلاح جوامع بشری بدون رو در رو شدن با قدرت‌های فاسد جهانی نشدنی و محال است چرا كه حتی اگر ما با آنها كاری نداشته باشیم آنها به سراغ ما می‌آیند چنانكه امروز هم می‌بینیم چندین هزار نیروی آمریكایی در كشورهای منطقه و در پایگاه‌های متعدد حضور دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه امروز موج بیداری اسلامی در كشورها به راه افتاده و همه به دنبال جایگزینی مناسب برای سیستم های حاكم در این كشورها هستند، خاطر نشان كرد: تغییر و مقابله با سیستم حاكم مهم است اما سیستمی كه می‌خواهد جایگزین سیستم گذشته شود از خود آن مهمتر است. امروز باید همه ملت‌ها هوشیار باشند و مراقبت كنند كه مبادا آمریكا و رژیم صهیونیستی از دری بیرون رفته و از دری دیگر داخل كشورهای آنان شوند.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: نظام ظالمانه چند صد ساله حاكم بر دنیا در حال فرو ریختن است و بدانید سلطه آمریكا رفتنی است.

رییس‌جمهور با بیان اینكه امروز جنایتكاران نقاب عوض كرده و به خیال اینكه ملت‌های منطقه در خواب غفلت به سر می برند، می‌خواهند سلطه خود را بر منطقه و جهان تجدید كنند، گفت: آنها در اشتباهی بزرگ بسر می‌برند چرا كه ملت‌های منطقه و مسلمانان در آغاز یك بیداری پرنشاط، آینده‌ساز و انقلابی هستند.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: آینده جهان بدون تردید در اختیار مؤمنان،‌ صالحان و عدالت‌طلبان است و باید برای آن روز بزرگ آماده و مجهز باشیم.

رییس‌جمهور با تاكید بر اینكه تحقق این هدف بزرگ تنها با مشاركت، همدلی و همفكری همه موحدان و عدالت‌طلبان ممكن خواهد بود، گفت: ما باید كاری كنیم تا با همفكری یکدیگر این جریان را به جریان همدلی، وحدت و تجلی اقتدار موحدان در برابر سلطه‌طلبان و زورگویان تبدیل کنیم و این مجاهدت باید تبدیل به یك مشاركت جهانی و بین‌المللی شود كه همگان برای مشاركت در آن در صحنه حضور داشته باشند و با عشق و علاقه نسبت به یكدیگر دست در دست یكدیگر در جهت موفقیت گام بردارند.

دكتر احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران، رهبری معظم انقلاب و دولت تا آخر مسیر در كنار همه ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌طلب ایستاده و در این راه نورانی ملت ایران یار، همراه، پشتیبان و برادر همه ملت‌های مسلمان خواهد بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن عوامل دخیل در رسیدن به جامعه الهی، اولین عامل را ایمان به خدای یگانه دانست و گفت: توحید تنها راه كمال انسان بوده و فطرت انسان‌ها براساس آن خلق شده است و حركت در غیر مسیر توحید نتیجه ای جز گمراهی و ظلالت نخواهد داشت.

دكتر احمدی‌نژاد آزادی را دومین عامل رسیدن به جامعه الهی دانست و با بیان اینكه آزادی بزرگترین هدیه خداوند به بشر است،‌ گفت: همه پیامبران آمدند تا انسان را از غل و زنجیر و هواهای نفسانی آزاد كنند. انسانی كه چمبره خودخواهی‌ها، هواهای نفسانی، تمایلات زمینی و تعصبات فرقه‌ای، جغرافیایی، حزبی، رنگ، زبان و نژاد گرفتار است هرگز طعم آزادی واقعی را نخواهد چشید.

رییس‌جمهور با بیان اینكه جامعه سعادتمند برای احصای آزادی انسان بوجود می‌آید، گفت: رسیدن به جامعه سعادتمند از مسیری غیر از راه آزادی حقیقی انسان محال است چرا كه تحقق ارزش‌های الهی و انسانی تنها در سایه برخورداری انسان از آزادی ممكن می‌شود.

دكتر احمدی‌نژاد از عدالت به عنوان سومین عامل برپایی جامعه الهی یاد كرد و با اشاره به اینكه همه پیامبران برای اجرای عدالت مبعوث شدند، اظهار داشت: عدالت به معنای فراهم كردن شرایط مناسب برای شكوفا شدن استعدادهای الهی انسان است و این مهمترین ماموریت انبیاء الهی است.

رییس‌جمهور با بیان اینكه تا زمانی كه عدالت وجود نداشته باشد، انسان از دایره وابستگی‌های مادی خارج نمی‌شود و با طرح این سوال كه با وجود گذشت چند هزار سال از تاریخ آفرینش انسان آیا مقصود انبیاء محقق شده است، گفت: جز مقطعی كوتاه در صدر اسلام مابقی تاریخ بشر همواره همراه با جنگ خونریزی، تبعیض و فساد در زمین بوده است و هیچ جامعه ای به طور واقعی سعادتمند نشده است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه اهمیت عدالت، آزادی و جامعه سعادتمند در جهان كنونی به خوبی معرفی نشده است، گفت: علت عدم تحقق عدالت را باید در مدیریت‌های حاكم بر جهان جستجو كرد چرا كه اگر مدیری موحد بوده و خود به آزادی حقیقی رسیده و عادل باشد می‌تواند جامعه را به سعادت برساند اما اگر كسانی كه از این مفاهیم دور هستند در متن مدیریت جهان حضور داشته باشند، جامعه سعادتمند محقق نخواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه اتفاقات و حوادث تلخی در زمان مدیریت رییس‌جمهور سابق آمریكا كه مدعی بود، می‌خواهد آزادی و دمكراسی را به بشر هدیه كند در جهان به وقوع پیوست، گفت: دلیل رخداد این اتفاقات آن بود كه این فرد بویی از آزادی و انسانیت نبرده و وجودش در نقطه مخالف این مفاهیم قرار داشت و نشان داد هر چه بیشتر قدرت عمل پیدا كند، تاثیرات مخرب او نیز بیشتر می‌شود.

دكتر احمدی‌نژاد مشكل اصلی بشر امروز را حاكمیت و مدیریت طاغوت‌ها و فرعون‌ها بر زمین عنوان و تصریح كرد: نجات انسان در گرو مبارزه با این طاغوت‌ها و فرعون‌هاست و اولین گام در این مسیر نجات انسان‌ها و جدا كردن آنها از طاغوت‌های درونی است.
رییس‌جمهور با بیان اینكه دین یك حقیقت واحد بیشتر نیست، اظهار داشت: خداوند تنها یك دین واحد فرستاده و همه پیامبران آن را ابلاغ كردند و هر انسانی كه دارای فطرتی پاك باشد به آن معتقد است. مرزبندی‌هایی كه امروز بین جوامع بشری وجود دارد حاصل توطئه شیطان و كسانی است كه شیطان بر آنها تسلط یافته چرا كه پیامبران این مرزبندی‌ها را از میان برداشتند و همه را به حقیقت توحید و عدالت دعوت كردند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینكه خداوند انسان را منطبق بر فطرت خویش آفرید، گفت: فطرت الهی در نهاد همه انسان ها موجود است و جوهره حقیقی آنها هر كجا كه باشند، یكی است.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه مطالبات فطری همه انسان‌ها یكی بوده و اگر در طول تاریخ عمق جان و فطرت انسان‌ها را شكافته و مطالبات آنها را تشریح كنیم جز یك حقیقت در نمی‌یابیم، گفت: همه انسان‌ها براساس یك فطرت الهی خلق شده‌اند اما به واسطه سیطره هواهای نفسانی بر انسان این مطالبات از مسیر اصلی منحرف و در نقطه مقابل یكدیگر قرار گرفته اند.

رییس‌جمهور با بیان اینكه خدای متعال انسان‌ها را برای انجام دو ماموریت خلق كرد كه از یك جنس و یك حقیقت هستند، گفت: ماموریت اول آماده شدن برای حیات جاویدان و رسیدن به كمال بی‌انتها برای نیل به مقام قرب الهی و ماموریت دوم تلاش برای ساختن یك جامعه سعادتمند در زمین است.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه انسان مامور شد تا زمین را آباد كرده و جامعه ای سرشار از محبت، كمال‌جویی و ارزش‌های الهی و انسانی در زمین برپا كند، گفت: خداوند انسان را خلق كرد تا با مجاهدت جانشین او در زمین شود و همه پیامبران الهی آمدند تا دست انسان را در انجام این ماموریت بگیرند. رسیدن به مقام قرب الهی و حیات جاویدان و كمال مطلق تنها از مسیر تلاش برای برپایی جامعه سعادتمند در زمین می‌گذرد.

رییس‌جمهور عمل صالح، مجاهدت در راه خدا، مقابله با ظالمان، دفاع از مظلومان، فداكاری، محبت، انصاف، همدلی و خدمت به همنوعان را از وسایل رسیدن به كمال انسانی دانست و خاطرنشان كرد: خدای متعال كمال انسان را از درون حركات اجتماعی و تلاش برای اصلاح جامعه مقرر فرموده است.

دكتر احمدی‌نژاد ادامه داد: برخلاف كسانی كه به تصور رسیدن به مقام قرب الهی سالها در انزوا و بدون توجه به مسایل اجتماعی ریاضت كشیده و در مسیری انحرافی به سر برده اند، نیل به مقام قرب الهی از درون جامعه انسانی و تلاش برای اصلاح آن محقق می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز