رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

سوسنگرد کلید فتح اهواز و خرمشهر بود

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۰۵۵
سوسنگرد کلید فتح اهواز و خرمشهر بود
مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای سوسنگرد به همت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در سالن غدیر این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، در ابتدای این همایش حجت الاسلام آل هاشم  رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با عرض خیرمقدم به حاضران، گفت: دلیل اینکه امسال سالگرد عملیات آزادسازی سوسنگر به همت سردار، سرلشکر دکتر فیروزآبادی و با اراده فرماندهان سپاه و ارتش به صورت ویژه ای گرامی داشته شد، این بود که عملیات سوسنگرد، تنها یک عملیات صرف نظامی نبود؛ بلکه عملیاتی برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن بود.


وی تصریح کرد: آنچه امسال به همت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ارتباط با عملیات سوسنگرد انجام گرفت، توجه به نقش ویژه حضرت امام (ره) و پیام تاریخی ایشان برای آزادی سوسنگرد بود که فرمودند: "سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود."

حجت الاسلام آل هاشم گفت: نقش پیام امام (ره) و نماینده ایشان در شورایعالی دفاع، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بسیار کلیدی بود و باعث شد علی رغم مخالفت های بنی صدر برای در اختیار گذاشتن نیرو و امکانات، این عملیات انجام شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش مهم رهبر فرزانه انقلاب، در دادن این پیام توسط حضرت امام ره ادامه داد: آقای اشراقی نقل می کند که با آیت الله خامنه ای تماس گرفتم و از ایشان اوضاع جنگ را جویا شدم؛ ایشان فرمودند که اگر با این وضع پیش برویم، کاری نمی توان کرد. این باعث شد که امام فرمان تاریخی خود را صادر کنند. در همان حال که فرمان امام صادر شد، حضرت آقا شبانه دو نامه را به شهید فلاحی و فرمانده لشکر 92 ارتش، نوشتند و با همکاری و تلاش های بی دریغ ارتش، سپاه و بسیج، ژاندارمری و عشایر که با وحدت کامل به صحنه آمده بودند، این عملیات انجام شد. به همین دلیل است که بنده این عملیات را صیانت از دستاوردهای انقلاب می دانم.
 

آل هاشم، با اشاره به اهمیت سوسنگرد، گفت: سوسنگرد کلید فتح اهواز و خوزستان بود و اگر سوسنگرد شکست می خورد، خوزستان نیز شکست می خورد. امسال ما با اراده سردار سرلشکر فیروزآبادی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، و با همکاری ارتش و سپاه، مسأله به صورت قابل توجهی به عملیات سوسنگرد و نقش امام و مقام معظم رهبری در این آزاد سازی پرداختیم. رسانه های جمعی ما در انتشار رشادت های نیروهای مسلح به وظیفه خود عمل کردند. اخباری که از یادواره ها و همایش های بزرگداشت آزاد سازی سوسنگرد منتشر شد، بسیار خوب بود.


وی  در ادامه خاطر نشان کرد: امروز اگر چه برای تجلیل از نمایندگان رسانه ها و خبرنگاران فعال در تبیین آزادی سوسنگرد دور هم جمع شده ایم ولی در واقع می خواهیم خدا قوتی به مدافعان و سردمداران انتشار ناگفته های جنگ بگوییم و از نقش تاثیرگزار رسانه ها در تقویت روحیه مدافعان کشور، تشکر کنیم.

آل هاشم، نقش عکاسان و خبرنگاران را در تقویت روحیه رزمندگان بسیار موثر خواند و گفت: اعتقاد داریم هر کدام از شما خبرنگاران با خبر و تصویری که می گیرید در راستای خدمت و سرافرازی کشور در عرصه های داخلی و خارجی نقش بسیار خوبی دارید. بنده تردید ندارم که شما در عرصه خدمت گزاری به سربازان نیروهای مسلح، کار والایی را انجام می دهید. حفظ و ارتقای روحیه و بصیرت که با تلاش شما نصیب رزمندگان می شود، خط بطلانی بر تلاش ها و آفندهای دشمن می کشد. وظیفه مسوولان فرهنگی نیروهای مسلح این است که شما را در راه این اطلاع رسانی و خدمت، یاری کنند.

در ادامه این مراسم سردار قیاسی راد، معاون روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس، به بیان برخی برنامه های انجام شده توسط این سازمان پرداخت و گفت: ما امسال در سی امین سالگرد حماسه آزاد سازی سوسنگرد برخی مطالب افشا نشده را، بیان کردیم و در آینده نیز به همت سردار سرلشکر فیروزآبادی و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری ناگفته های بیشتری در مورد جنگ انتشار خواهد یافت.


در پایان این همایش از CD نبرد سوسنگرد رونمایی و از مدیران و مسوولان رسانه ها و خبرگزاری های فعال در زمینه دفاع مقدس و آزاد سازی سوسنگرد، تجلیل به عمل آمد.

دراین مراسم در بخش صدا‌وسیما با اهدای لوح از نماینده‌ مجید آخوندی _ معاون سیاسی سازمان صدا‌وسیما، اردشیر زابلی‌زاده _ مدیر شبكه‌ یك، شهباز زمان _ مدیر شبكه‌ی سحر و حبیب والی‌نژاد _ مدیر گروه حماسه و دفاع شبكه‌ اول سیما تقدیر شد.

در بخش خبرگزاری‌ها نیز با اهدای لوح تقدیر، از پرویز كرمی مدیرعامل خبرگزاری برنا، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران ، حمیدرضا مقدم‌فر مدیر عامل خبرگزاری فارس، و رضا داوری مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی مشرق تقدیر شد.

در بخش روزنامه‌ها نیز به نمایندگان مدیران مسوول روزنامه‌های خراسان، جوان، ملت ما، همشهری، روزنامه اطلاعات و روزنامه ایران لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

هم‌چنین در این مراسم از فعالان عرصه‌ی دفاع مقدس از مهین رئیسی _ شاعر و وبلاگ‌نویس دفاع مقدس، فاطمه علیمهدی _ عضو گروه روایت فتح، سیده نرگس قاضی‌مرعشی، حسینی مدیر مسوول سایت تبیان، محمدیار احمدی كارگردان تلویزیونی و حسن امجدی كارگردان هنری تجلیل شد.

در بخش تقدیر از فعالان برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد نیز از مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های آذربایجان شرقی سردار حسن استوار‌آذر، استان خراسان رضوی _ سرهنگ محمد احراری و سرهنگ علی جلالی‌فراهانی مدیركل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مركزی تجلیل و به نمایندگان آنان لوح تقدیر اهدا شد.

اهدای لوح تقدیر به حمید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به خاطر ارائه پایان‌نامه و نیز خانواده باقر آشتیانی كه در تولید مستند روایت فتح با شهید آوینی به صورت معنوی همكاری داشته است و نیز خانواده شهید آوینی تقدیر شد.

در پایان همچنین از محمد پاشایی تهیه‌كننده‌ لوح فشرده «نبرد سوسنگرد»، محمدتقی امیدوار از عقیدتی سیاسی ارتش، عبدالرحیم بالیادی فرمانده‌ سپاه دشت آزادگان سوسنگرد و سید امین موسوی مدیر اجرایی مجمع ایثار و شهادت در جبهه سوسنگرد با اهدای لوح تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز