جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانه‌ای خواستار شد

سران داخلی فتنه به آغوش ملت، نظام و رهبری برگردند

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۵:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۱۶۶
سران داخلی فتنه به آغوش ملت، نظام و رهبری برگردند
دبیران استان‌ها و مسوولین دفتر مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان نشست فصلی خود با صدور بیانیه ای اعلام كردند:شاخص‌های اصولگرایی مصرح در بیانات تاریخی رهبرمعظم‌انقلاب (از جمله در 29 خرداد 1385) به عنوان مبانی گفتمان اصولگرایی، بازخوانی شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، متن بیانیه نشست فصلی دبیران استان‌ها و مسوولین دفتر مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

در آستانه سی و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، نشست فصلی دبیران استان‌ها و مسوولین دفتر مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود كه تلاش داریم تا با مرور دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی، اجرای طرح عظیم هدفمند كردن یارانه‌ها، مروری بر عبرت‌های فتنه سال گذشته و حماسه پرشكوه 9 دی، راهی برای بصیرت افزایی بیشتر را فراهم آوریم.

بر این اساس لازم می دانیم توجه آحاد ملت شریف ایران به ویژه نخبگان، فرهیختگان و پیشگامان در عرصه‌های مختلف را به نکات زیر معطوف نماییم:

1- وحدت، به عنوان جان‌مایه و مهم‌ترین رمز شكل‌گیری، پیروزی و بالندگی، اقتدار و استمرار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست. با الهام از تأكیدهای فراوان در قرآن كریم و سیره انبیاء الهی و معصومین علیهم‌السلام، امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مهمترین دغدغه، ضرورت و رمز بقای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در وحدت میان آحاد جامعه و به ویژه میان نخبگان و مسئولین نظام، اعلان و در هر فرصتی بر آن تأكید ورزیده‌اند. فراز و فرودهای نظام مقتدر و رو به جلو جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی كه در حال گسترش و نفوذ در قلوب مشتاقین آن در قاره‌های مختلف جهان است، نیز حاكی از اهمیت فراوان و تأثیرگذاری «وحدت» در پیشبرد منویات و اهداف نظام الهی بوده است. از این رو ضرورت «توجه به وحدت» و «پرهیز از اختلافات» به ویژه در میان نخبگان، مسوولین و اصولگرایان به عنوان جریانی تأثیرگذار بر روند مدیریتی كشور، بر كسی پوشیده نیست.

اکنون که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغازین سال‌های دهه چهارم ازعمر پربرکت خود را با پشت سر گذاشتن تهدیدها و مخاطراتی چون فتنه پس از انتخابات 1388، پشت سر می گذارد، نگاهی آسیب‏شناسانه و از منظر رفع ایرادات، نشان می‌دهد که اختلاف و عدم وحدت به عنوان معضل اصلی کشور، هنوز سایه شوم خود را از پهنه ایران اسلامی برنداشته است.

یكی از سطوح وحدت، وحدت در میان مسوولین است. در شرایط كنونی، مسوولین حق ندارند با قدم، با قلم و یا زبانی به ویژه با رسانه‌ای كردن یا به شکل دیگری به اختلافات و ناهماهنگی بپردازند، بلکه باید به وحدت همگرایی، هم افزایی نیرو و توان باهم و پرهیز از هرگونه اختلاف و ناهماهنگی بیندیشند و به آن عمل كنند. در عین حال تلاش برای تقویت رؤسای قوا و پرهیز از تضعیف آنها مبتنی بر فضا و اصول گفتمانی و مطالبه‌ای برجسته در فضای رسانه‌ای كشور و نیز در میان اقشار مؤثر مثل دانشجویان، طلاب، بسیجیان و عقبه‌های اجتماعی موجود در جامعه در وحدت تأثیرگذار خواهد بود.

یكی دیگر از سطوح وحدت، وحدت در میان اصولگرایان است. توطئه و فتنه عظیمی كه سال گذشته با كارفرمایی و كارگردانی و حمایت تمام‌عیار استكبار جهانی و ضدانقلاب و منحرفین و اجیرشدگان، واخوردگان، قدرت‌طلبان و هواپرستان داخلی آنها اجرا شد، نشان داد دشمنان نظام برای سرنگون كردن تنها حكومت شیعی و مهدوی، تا چه حد امکانات تدارك دیده و منتظر فرصت‌ ضربه زدن به پیکره نظام ولایی هستند و چه خطرات نزدیك و بزرگی، نظام اسلامی را تهدید می‌كند. در این شرایط حساس، ایجاد وحدت، هماهنگی و همدلی میان همه نیروهای وفادار به نظام و اصولگرایی، بیش از هر زمان دیگر ضروری است و به هیچ بهانه‌ای نباید بر اثر اختلافات كوچك و سلیقه‌ای، فضایی برای تكرار فتنه‌ها فراهم آورد. تلاش خداپسندانه و خیرخواهانه‌ی علمای بزرگوار جامعتین و رییس جمهور محترم جناب آقای دكتر احمدی نژاد برای وحدت اصولگرایان، شایسته است، سطوح مختلف وحدت مورد عنایت قرار گیرد، چرا كه وحدت ملی، وحدت نخبگان، وحدت سیاسیون و سایر همگرایی‌ها، هر یك اقتضائات و الزامات خود را دارد. پیشنهاد مشخص جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این است كه در دوره جدید تلاش‌ها برای وحدت اصولگرایان، «وحدت‌گفتمانی» مورد توجه قرار گرفته و شاخص‌های اصولگرایی مصرح در بیانات تاریخی رهبرمعظم‌انقلاب (از جمله در 29 خرداد 1385) به عنوان مبانی گفتمان اصولگرایی، بازخوانی شود. انتظار بر این است كه بر اساس این شاخص‌ها و گفتمان اصولگرایی، عملكرد جریانهای اصولگرا در سال‌های اخیر در فضایی صمیمانه ولی جدی و منطقی، ارزیابی و آسیب‌شناسی گردد و برای استمرار تعهد و وفاداری اصولگرایان به شاخص‌ها و گفتمان اصولگرایی، تدابیر مؤثر پیش‌بینی شود و مورد توافق قرار گیرد و در این فرایند جمعی از فقهای مجاهد و بصیر و عادلی كه همواره در خط امام و رهبری ثابت قدم بوده‌اند و گرایش خاصی به هیچ فرد و جریان سیاسی نداشتند، به عنوان ناظر و داور، نسبت به ارزیابی عملكرد عناصر و جریانات سیاسی كه مدعی اصولگرایی هستند پرداخته و آنها را مشمول هدایت مستمر قرار دهند. در این میان هر چند وحدت میان اصولگرایان بسیار ضروری است، اما باید مراقب بود افرادی كه به شاخص‌های اصولگرایی پای‌بند نیستند یا اصولگرایی را به مثابه ابزاری برای رسیدن به قدرت می‌خواهند و نیز كسانی كه در فتنه سال گذشته با عمل، بیان یا سكوت خود با این فتنه خطرناك و ضددینی همراهی كردند، باید از هرگونه وحدت و ائتلاف كنار گذاشته شوند. تشخیص مصادیق این مهم، البته كاری حساس و بسیار خطیر است و صداقت و قاطعیت علوی و سعه‌صدر می‌طلبد. نباید فضایی فراهم شود كه بعد از پرداخت هزینه‌های گزاف در فتنه سال گذشته، عده‌ای دوباره خود را به بهانه ضرورت وحدت، وارد این جریان اصیل نمایند.

2- در حالی سالگرد حماسه پرشكوه و مقدس مردم ایران در 9 دی را پشت سر می گذاریم كه هنوز داغ دلخراش و زخم فراموش ناشدنی حوادث تلخ عاشورای سال گذشته كه عده‌ای به اعتقاد وجان مردم تعرض کردند در خاطرات باقی است. و این در حالیست كه با وجود اصرار به امر محاكمه سران فتنه در هر رنگ و لباسی که هستند، لیكن هنوز سران فتنه خیره سرانه بر موضع طلبكار نشسته و برای بازگشت به قدرت شرط و شروط تعیین می كنند.

حداقل زمینه بازگشت سران داخلی و بازی‏خوردگان فتنه ناکام، عذرخواهی آنان از مردم و نظام، به‌دلیل اتهام بزرگی است كه به نظام وارد ساختند و فتنه عمیق را پایه‌گذاری كردند و جنایت و خیانت غیرباوری را مرتكب شدند. توصیه ما به هركدام از سران داخلی فتنه این است كه اگر واقعا، پی به اشتباه خود برده اند، به آغوش ملت، نظام و رهبری برگردند و توبه كنند. علامت مثبت برای نشان دادن توبه و پشیمانی این است كه اقدامات گذشته خود را محكوم كنند، نظام سلطه و ضدانقلاب را مایوس كنند، آمادگی محاكمه خود و بستگانشان را اعلان نمایند. هر چند در هر حال هیچ عذری برای مسئولان محترم قوه قضائیه برای برخورد قاطعانه با فتنه گران وشکنندگان حرمت حریم حسینی و انقلاب خمینی(ره) وجود نخواهند داشت.

3- آنچه بعد از انتخابات 22 خرداد 1388 در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد یك حادثه قابل توجه و تامل است كه نیازمند تحقیق و بحث همه اندیشمندان، نخبگان و سیاسیون در راستای تقویت بنیه های بصیرت عالمانه خواهد بود. در حوادث پس از انتخابات یعنی وقتی كه مردم حماسه بزرگ 22 خرداد را آفریدند چند اتفاق افتاد كه قابل تامل است: یكی اینكه نظام سلطه جهانی از مدت‌ها قبل یعنی به تعبیری از ابتدای انقلاب و به تعبیری پس از حادثه 18 تیر 78 سرمایه‌گذاری و جهت‌گیری اصلی‌اش را برای برخورد با جمهوری اسلامی در چارچوب جنگ نرم هدایت كرد؛ چرا كه در عصر كنونی برخورد فیزیكی و لشكركشی در تغییر نظام‌هایی كه مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند دیگر توفیقی به دست نمی‌دهد. نظام سلطه در این 20 سال برای برخورد با جمهوری اسلامی با الگوی كودتای نرم سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده بود. سرمایه گذاری استكبار برای نابودی جمهوری اسلامی در واقع تلاش آن برای نابودی اسلام نابی است كه جوهر اصلی آن در عاشورای حسینی است. غیر از نظام سلطه، اپوزیسیون سنتی و دشمنان داخلی نظام كه شامل گروه‌های متخاصم و معاند مثل منافقین، چریك‌های فدایی خلق، حزب توده، جریان وهابیت،‌ جریان سلطنت‌طلب، جریان ضاله بهائیت، گروه‌های شیطان‌پرست، فاسد و منحرف همه در صدد انتقام از جمهوری اسلامی بوده و هستند. اما در كنار این دو جریان، جریان سومی هم وارد این عرصه شد كه گروه‌های انحرافی و افراطی ای به نام دوم خرداد، بود.

بر همین اساس باید نظام استکبار را دائمی رصد کرد با هوشیاری و بصیرت وتقوی خود را آماده مجاهدت ومبارزه با نظام استکبار نمود.

4- آغاز طرح عظیم هدفمند كردن یارانه ها بدون تردید سرآغاز تحولی نوین در تاریخ تحولات كشور است. آغاز اجرای این طرح همراه با آرامش و تدبیر مثال زدنی دولت از عزم جدی رییس جمهور و دولتمردان بر اجرای این طرح بزرگ ملی و استفاده از تمام ظرفیت‌های کارشناسی موجود برای اجرای مطلوب، حكایت دارد. هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک شاخصه مهم اقتصادی دقیقا در راستای عدالت محوری هدف‏گذاری شده است. بدون تردید اقدام به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گامی ارزشمند و انقلابی در دولت نهم و دهم است که البته با هدایت و ارشادات مقام معظم رهبری و همراهی و مساعدت مجلس شورای اسلامی به اجرا درآمده است و این طرح نه‌تنها در آغاز، بلکه در ادامه راه نیز نیازمند حمایت ملی و همراهی و همکاری قوای سه گانه، نخبگان و صاحبان سرمایه و سایر دست‌اندرکاران عرصه‌های اقتصادی و صنعتی کشور است. بدون تردید عملكرد همراه با تدبیر دولت دهم در اجرای هدفمند كردن یارانه ها موجب خواهد شد تا کارایی نظام اقتصادی و مدیریتی کشور افزایش یابد، ‌ساختار تولید اصلاح و افزایش اشتغال، را به همراه داشته باشد، فساد و رانت‌خواری و اتلاف منابع انرژی کشور ناشی از یارانه‌های غیرهدفمند به سمت کاهش حركت نماید، به صورت عادلانه از یارانه‌ها بهره‌گیری شده و زمینه بهتر برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر ایجاد گردد و در نهایت کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و... را شاهد باشیم. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بر خود فرض می داند همه ظرفیت و توان فکری و تحلیلی خود را در اجرای موفق این طرح توسط دولت استفاده کرده و از همه نخبگان وقوای سه گانه انتظار دارد با همدلی، این اقدام مثبت را حمایت کنند.

5- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بر این باور است كه قوای سه گانه دربرخورد با مفاسد اقتصادی اهتمام لازم را ندارند. متاسفانه باید اذعان داشت كه فساد سازمان یافته در دو دهه گذشته همچنان از موانع اصل پیشرفت و عدالت در کشور محسوب می شود. راهکار برخورد با این پدیده شوم توجه جدی به فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری است. در این میان، مهمترین وظیفه بر عهده دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی باید به صورت جدی در این صحنه حضور داشته و محكم و استوار با عناصر مفسد برخورد نماید.

از سوی دیگر با دستمال پاک، می‏توان فساد را ازبین برد، مدیران کشور در سطوح مختلف، مصداق دستمال پاک هستند که باید بیش ازپیش این معیار در انتخاب و انتصاب مدیران موردتوجه قرار گیرد.

6- در آستانه سالگرد شهادت استاد علی محمدی دانشگاه یکی از دانشمندان هسته‌ای، با تلاش و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، تروریستهای وابسته به موساد دستگیر شدند. بایستی آن شهادت مظلومانه را عنایت الهی دانست. این حرکت هوشمندانه، مدبرانه و هوشیارانه وزارت اطلاعات تحسین دوستان و مات شدن دشمنان را در پی داشت.

شهادت مظلومانه استاد علی محمدی نشان داد كه غرب در مهار پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ناتوان است و نشان داد که یک بار دیگر غرب با بهره‌گیری از «تروریسم» برای مهار روند حرکت انقلاب اسلامی ناکام مانده است. اما به رغم برنامه‌ریزی دشمنان انقلاب اسلامی خون شهید علی محمدی و دیگر یارانش چون شهید شهریاری همچون خون دیگر شهدای انقلاب اسلامی، علاوه بر تقویت و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و ایجاد انگیزه در میان دیگر همکاران و تلاشگران عرصه‌های مختلف هسته‌ای و صنعتی ایران، چهره کریه و دروغین غرب را در ادعای مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر آشکار کرد.

حال که دشمن دست به شقاوت و جنایت زده و به زعم ایجاد بازدارندگی در برابر پیشرفت علمی و فناوری هسته‌ای کشورمان دست به ترور دانشمندان ما زده، لیكن سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، این تهدید حماقت‌آمیز دشمن را تبدیل به فرصتی برای هوشیاری بیشتر در مقابل تهدیدات نظام سلطه و صهیونیسم جهانی كرد و شبكه وسیع موساد در داخل كشور را منهدم و متلاشی كرد كه امیدواریم در روزهای آینده ابعاد دیگری از این فعالیت خود را منتشر نماید تا امید بیشتری در میان مردم برانگیزد.

در عین حال جامعه علمی كشور، می‌تواند یاد این عزیز ونیز شهید دکتر مجید شهریاری را به پشتوانه‌ای برای همت مضاعف در عرصه جهاد علمی و الگویی برای حرکت و بالندگی و تمرین زندگی در بین دانشجویان و دانشمندان کشورمان تبدیل نماید.

7- برنامه‌ریزی و اجرای تلاش‌های روشنگرانه رسانه‌ای در داخل و خارج از نقش استعمار پیر، صهیونیست‌های تروریست و مقامات امریکایی که براساس قانون جنگل، رفتارهای خود را زینت می‌دهند، در خصوص هدف قرار گرفتن مردم ایران در سیاست‌های قلدرمآبانه آنها، برگ جدیدی در شناخت افکار عمومی داخلی و خارجی از ماهیت غیرانسانی متولیان تروریسم دولتی كه در جهان خواهد بود.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی رسماً مسئولیت موساد را در این ترورها اعلام کرده است، این پذیرش مسئولیت رسمی نشان دهنده ضعف است. زیرا آنان با این عمل می‌خواهند محدودیت خود را در انجام اقدامات معقول بپوشانند. با این‌حال ترور سه دانشمند هسته‌ای ایران و ربایش علیرضا عسگری مقام سابق ایرانی، دست ایران را برای ضربه‌زدن به رژیم صهیونیستی باز کرده و هر گونه اقدام احتمالی ایران را موجه و مشروع کرده است. ایران باید اساس مقابله با رژیم‌صهیونیستی را در یک برنامه جامع که شامل اقدامات مختلف است، قرار دهد و این رژیم را به چالش کشد.

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و پیمان دوباره با مراد و مقتدای خود حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت افاضاته) ضمن تشکر از ملت رشید بزرگ ایران به دلیل همراهی وهمدلی با دولت مهرورز و پرتلاش دهم در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تلاش مضاعفی از سوی دولت و ملت در استفاده بهینه از امکانات ملی وسرمایه گذاری شایسته برای نسل های آتی باشیم .




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز