بحران سیاسی لبنان؛ بهانه صهیونیست ها برای آغاز جنگی دیگر

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۷۴
بحران سیاسی لبنان؛ بهانه صهیونیست ها برای آغاز جنگی دیگر
جنگ بعدی میان اعراب و رژیم صهیونیستی احتمالا از بحران سیاسی در لبنان نشات خواهد گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری اوییشن ویک، رژیم صهیونیستی در جنگ بعدی خود در چند جبهه وارد خواهد شد و به همین ترتیب باعث ایجاد خرابی ها و تلفات جانی بیشتری خواهد شد.

آموس یادلین رییس مرکز اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در زمانی که ماموریت وی در این سمت در حال پایان یافتن بود، در سخنرانی خود در کنیست بر همین نکته تاکید کرده بود. وی در آن زمان معتقد بود که با وجود این که در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی در حال جنگ نیست، اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به وجود تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی، هر لحظه آتش جنگ شعله ور شود.

این درگیری زمانی اوج خواهد گرفت که دادگاه رسیدگی به ترور حریری در بیان نتایج تحقیقات خود حزب الله را مسئول ترور حریری اعلام کند. این در حالی است که حزب الله صراحتا اعلام کرده است هرگز رای دادگاه ترور حریری را نخواهد پذیرفت.

اما نکته دیگری که در این جا مطرح است این است که در صورتی که حزب الله بتواند بر دولت لبنان مسلط شود، رژیم صهیونیستی این مسئله را نخواهد پذیرفت و بلافاصله آتش جنگ در منطقه شعله ور خواهد شد.

در پایان باید اشاره کرد که اکنون هر چه قدر بحران سیاسی در بحران پیچیده می شود، طمع رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ افزایش می یابد. این در حالی است که سقوط دولت حریری باعث نگرانی مقامات صهیونیست شده است. زیرا سعد حریری هم راستا با خواسته صهیونیست ها در مورد تلاش برای پذیرش حکم دادگاه ترور پدرش قدم بر می داشت.
نظر شما