در واکنش به شفاف سازی تهران دنبال می‌شود

فضاسازی رسانه‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۵:۰۰
کد خبر: ۸۴۶۳
فضاسازی رسانه‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران
فضاسازی‌های منفی رسانه‌ای در حالی از سوی رسانه‌های غربی دنبال می‌شود که صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران در بیش از 20 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان شده است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، در آستانه مذاکرات استانبول و همچنین در واکنش به حرکت شفاف ایران در باز کردن درِ تاسیسات هسته ای بر روی نمایندگان کشورهای جهان، کشورهای غربی با فضاسازی های منفی رسانه ای سعی می کنند به نوعی در روند مثبت گفت و گوهای هسته ای ایران اخلال وارد کنند.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت که همواره اخباری کذب در جهت برهم زدن فعالیت هسته ای ایران منتشر می کند، امروز در گزارشی مدعی شد برخی از کارشناسان روس از دولت روسیه درخواست کرده اند تا همکاری خود در فعالسازی نیروگاه بوشهر را با متخصصان ایران به تعویق بیندازند؛ دلیل این ادعا آسیب جدی وارد شده از بدافزار استاکس نت عنوان شده است.

این در حالی است که مقامات هسته ای کشورمان تاکید کرده اند این ویروس آسیب جدی بر سیستم رایانه ای نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و با درایت کارشناسان صدمه های جزیی هم برطرف شده است.

بر همین اساس علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به این اخبار گفت: ادعاها و شایعات مبنی بر آسیب استاکس نت از سوی رسانه های غربی تکذیب می شود و نیروگاه بوشهر بر اساس برنامه طراحی شده اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی مدعی شده است: دیپلمات های آمریکایی به اسنادی دست یافته اند که در آنها افشا شده که ایران با 350 شرکت در 30 کشور دنیا در زمینه تکنولوژی، تجهیزات و مواد خام ساختن تسلیحات اتمی همکاری داشته است.

این گزارش به نقل از یکی از این دیپلمات ها آورده است: ایران از ذخایر اورانیوم محدودی برخوردار است و برای پیشبرد برنامه هسته ای به همکاری با کشورهای دیگر نیاز دارد.

اینگونه اخبار در حالی از سوی رسانه های غربی دنبال می شود که صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران در بیش از 20 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اذعان شده است.جمهوری اسلامی ایران یکی از متعهد ترین اعضای "ان پی تی" بوده که همواره بر جهانی عاری از سلاح هسته ای تاکید کرده است.

کارشناسان مسایل خاور میانه بر این باورند که این خبرسازی ها نشانه خشم غرب از توسعه فن آوری هسته ای در ایران است.

جمهوری اسلامی برای خنثی کردن این فضاسازی و برطرف کردن ابهامات ناشی از آن، برنامه بازدید از تاسیسات هسته ای را طراحی کرد که با استقبال خوبی از سوی نماینگان جنبش عدم تعهد، گروه 77 و اتحادیه عرب روبرو شد، با این وجود این بار هم غربی ها حاضر نشدند در این برنامه حاضر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز