حاجی بابایی در همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت»

جنگ ۲۲ روزه غزه کمر رژیم صهیونیستی را شکست

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۳۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۲۸
جنگ ۲۲ روزه غزه کمر رژیم صهیونیستی را شکست
جنگ 22 روزه غزه کمر رژیم صهیونیستی را شکست و در حال حاضر شاهد هستیم این رژیم دیگر هیمنه سابق خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی برنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش بین‌المللی غزه نماد مقاومت گفت: حق ملت فلسطین را نخست با تعریفی از انقلاب اسلامی و انقلاب امام(ره) ادا می‌کنند.

وی ادامه داد: آنگاه که انقلاب اسلامی ایران رخ داد دنیا با یک تفکر ولی با دو قدرت اداره می شد دو قدرتی که ویژه تفکر و اندیشه‌شان در باب حاکمیت بر ملت‌ها یکی بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به رهبری امام(ره) تفکر اسلامی به معنای ناب قرآنی را در دنیا برای حضور در صحنه بین المللی و تاثیرگذاری در مدیریت جهانی آغاز کرد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: براساس این انقلاب، امام(ره) پیام شکسته شدن استخوان‌های سوسیالیسم و کمونیسم را برای رهبران شوروی سابق با فرستادن نمایندگان خودشان اعلام فرمودند.

وی افزود: دنیایی که برای دو قدرت تعریف شده بود، تا دنیا را برای منافع خودشان تقسیم کنند اما این انقلاب آنها را با یک چالش جدی مواجه کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: پیامی که هر گوش ناشنوایی را به شنیدن تشویق می کند و قلب ها را فتح می کند، پیام کوثر است که هر روز تاثیرگذارتر و گسترده‌تر می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: از همان اول استکبار جهانی به نتیجه رسید که این پیام با دیگر پیام های موجود در دنیا در تمام قرون متفاوت است.

وی گفت: فرد از همان نخست به دنبال آن بود که این پیام و ندای آسمانی را خاموش کند اما هرچه بیشتر اصرار ورزید و کینه دوزی کرد، انقلاب شکوهمند ایران اسلامی قدرتمندتر شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خشم آمریکا بر دشمنان اسلام یک خشم واقع‌بینانه بود زیرا این انقلاب تسخیرکننده دل‌ها و قلوب بود. به همین دلیل هرقدر انقلاب جلوتر می‌رفت، جزیره های منفصل را از لحاظ معنا، جغرافیا، کیفیت و کمیت به هم متصل می‌کرد.

حاجی‌بابایی بیان داشت: انقلاب اسلامی نوع تفکر مبارزاتی را تغییر داد و گرایش نهضت‌ها را به آموزه‌های دینی نزدیک‌تر کرد و یکی از اصلی‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

وی اظهار داشت: فلسطین مصداقی از اردوگاه بزرگ تفکر اسلامی است و این سنگر نزدیک‌ترین سنگر به استکبار جهانی است و همین دلیل تاثیر بزرگان ما در سه دهه‌ی گذشته در حمایت از مردم فلسطین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطر نشان کرد: فلسطین و غزه برای اولین بار در طول 60 سال جنگ ناخواسته موفق شد در جنگ 22 روزه که با گستردگی حمایت های همه کشورهای مشترک‌المنافع و آمریکا و سکوت مرگ‌بار قریب به‌اتفاق کشورهای اسلامی صورت گرفت، به جز اندکی به پیروزی چشم‌گیری دست پیدا کند.

حاجی‌بابایی افزود: این جنگ‌ها، جنگ اردوگاه غرب با اردوگاه اسلام و جنگ دو تفکر و دو اندیشه بود.

وی ادامه داد: جنگ 22 روزه غزه کمر رژیم صهیونیستی را شکست و در حال حاضر شاهد هستیم این رژیم دیگر هیمنه سابق خود را از دست داده است.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه افزود: امیدواریم این همایش که در جمهوری اسلامی ایران با حضور جوانان و نوجوانان چندین کشور از جهان به صورت نمادین برگزار شد، بتواند تاثیراتی را در کشورهای مختلف دنیا داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز