وزیر امور خارجه کشورمان:

ظرف یک ماه آینده صفحه‌های سوخت را در راكتور تحقیقاتی تهران قرار خواهیم داد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۱:۴۸:۱۲
کد خبر: ۹۴۲۲۱
ظرف یک ماه آینده صفحه‌های سوخت را در راكتور تحقیقاتی تهران قرار خواهیم داد
علی اكبر صالحی گفت: طرف‌های مقابل ما خواهند دید كه ظرف یك ماه آینده صفحه‌های سوخت تولید كشورمان را در راكتور تحقیقاتی تهران قرار خواهیم داد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در هجدهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به آدیس آبابا سفر کرده است، شب گذشته در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران گفت: بعد از آنكه طرف‌های مقابل ما از تعهدات خود برای تامین سوخت راكتور تحقیقاتی تهران سرباز زدند، خودمان طبق حقوقی كه داریم به سمت غنی سازی 20 درصد رفتیم.

صالحی همچنین درباره واکنش برخی کشورهای غربی گفت: اگر چه طرف های مقابل تصور نمی‌كردند كه بتوانیم به غنی سازی 20 درصد و تبدیل آن به صفحه سوخت دست یابیم اما آنها خواهند دید كه ظرف یك ماه آینده صفحه های سوخت تولید كشورمان را در راكتور تحقیقاتی تهران قرار خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره امنیت تنگه هرمز تاكیدكرد: امنیت این منطقه باید حفظ شود تا همه از فایده های آن بهره مند شوند.

صالحی افزود: تنگه هرمز یك منطقه مهم و راهبردی نه تنها برای ایران و كشورهای منطقه بلكه برای تمام كشورهای جهان است و ایران بیش از هر كشور دیگر خود را نسبت به تامین امنیت و ثبات منطقه به ویژه تنگه هرمز مسوول می‌داند.

وی افزود: ما در عمل ثابت كرده ایم كه ایران یك عامل مهم در حفظ امنیت منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دخالت برخی کشورهای خارجی در منطقه گفت: چیزی كه بر آن تاكید داریم این است كه كشورهای خارج از این منطقه حق ندارند درباره اینكه چه كسانی باید از فواید و امتیازات تنگه هرمز بهره مند شوند؛ تصمیم بگیرند.

وی افزود: امنیت تنگه هرمز یك امنیت جمعی است و امنیت برای همه است و این چیزی است كه ما به دنبال آن هستیم.

نظر شما