معاون اول رییس جمهور:

در سفر به عمان موضوع ترانزیت كالا نهایی خواهد شد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۲:۴۴:۲۵
کد خبر: ۹۴۲۳۲
در سفر به عمان موضوع ترانزیت كالا نهایی خواهد شد
معاون اول رییس جمهور صبح دوشنبه و پیش از عزیمت به عمان اعلام كرد كه در این سفر موضوع مهم ترانزیت كالا بین ایران، عمان، قطر، تركمنستان، قزاقستان و كشورهای آسیای مركزی و شر

به گزارش سرویس سیاسی برنا، "محمدرضا رحیمی" در فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینكه دو كشور ایران و عمان دارای روابط دیرینه و تاریخی هستند، خاطرنشان كرد كه این ترانزیت از طریق شهر چابهار كه نقشی اساسی در این خصوص و در بین كشورهای آسیای مركزی و منطقه خلیج فارس دارد، انجام خواهد شد.

رحیمی همچنین اظهار داشت: موضوع انتقال گاز ایران به عمان نیز در این سفر مورد بررسی و تبادل نظر مقامات دو كشور قرار می گیرد.

وی همچنین از اهداف دیگر این سفر را گسترش روابط دوجانبه و بررسی موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو كشور عنوان كرد.

گفتنی است، رحیمی در سفر یك روزه خود به عمان قرار است با سلطان قابوس پادشاه عمان و فهد بن محمود معاون وی دیدار و گفت وگو كند.

قاسم رستمی وزیر نفت، علی نیكزاد وزیر راه و شهرسازی، مجتبی هاشمی ثمره مشاور ارشد رییس جمهور، علی اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و حسین امیر عبداللهیان معاون عربی افریقای وزارت امورخارجه، معاون اول رییس جمهور را در این سفر همراهی می كنند.

سفر محمدرضا رحیمی ' به عمان در پاسخ به سفر فهد بن محمود معاون پادشاه این كشور به تهران انجام می شود.

سلطان نشین عمان با مساحتی بیش از 300 هزار كیلومتر از شمال غرب با امارات متحده عربی، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب با یمن همسایه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز