شرکت‌کنندگان اجلاس بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۳:۱۱:۲۹
کد خبر: ۹۴۲۴۰
شرکت‌کنندگان اجلاس بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند
میهمانان نخستین اجلاس بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی صبح امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، میهمانان نخستین اجلاس بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی صبح امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

گفتنی است؛ همایش اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی از روز گذشته با حضور بیش از هزار و 500 نفر از جوانان انقلابی و اندیشمند ایرانی و خارجی در تهران آغاز شده است و تا امشب ادامه دارد. 

روز گذشته محمود احمدی نژاد با حضور در این همایش برای میهمانان سخنرانی کرد.
رییس جمهور تحقق سعادت و کمال انسان را در سایه تحقق عدالت و آزادی دانست و بیان کرد: تحقق عدالت و آزادی در سایه توحید و یگانه پرستی و عشق و محبت به همنوع است.

وی با بیان این مطلب که پیامبر گرامی اسلام تجسم عشق به خداوند و همه انسان ها بود، ادامه داد: سوال اینجاست چرا رسالت انبیای الهی در جامعه بشری محقق نشده است و هنوز انسان ها طعم زیبای عدالت و آزادی و کرامت را نچشیده اند. پاسخ روشن است، علت حاکمیت انسان های ناصالح و برتری طلب و خودخواه و مستکبر است، قدرت هایی که 400 سال برده داری کردند و 300 سال ملت ها را به سلطه کشیدند و ثروت و فرهنگ آنها را به غارت بردند و حالا که قیام ها آزادی بخش و استقلال طلب در کشورها اوج گرفته، فریب هایشان آشکار شده و چهره و رنگ عوض کردند و امروز با شعار دموکراسی و دفاع از حقوق بشر سعی در تحقق اهداف قبلی خود یعنی برده داری و استعمار دارند.

همچنین دکتر علی اکبر ولایتی رئیس اجلاس جوانان و بیداری اسلامی نیز در آغاز نخستین همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی گفت: نظر به تحولات جهان اسلام و آغاز موج جدید بیداری اسلامی در کشورهای عربی و شمال آفریقا و ضرورت هم اندیشی و تبادل نظر در این زمینه نخستین اجلاس بیداری اسلامی در 26 و 27 شهریور با حضور 700 نفر از اندیشمندان و رهبران مقاومت اسلامی و شخصیت های رسانه ای و احزاب برگزار شد و آخرین تحولات و چشم اندازها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به نقش محوری و مهم جوانان در جنبش بیداری اسلامی و تاثیرات تعیین کننده آنها در آینده جنبش شورای هماهنگی در نظر گرفت تا اجلاسی با حضور جوانان کشورهای مختلف برگزار کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: این بیداری واکنشی به چند قرن تاریخ استعمار و تاراج میراث ملت های مسلمان است و در خیزش کنونی جهان اسلام می‌توان شاهد ظهور انسان مسلمان در صحنه سیاست جهانی بود.


نظر شما