در آستانه دهه مبارك فجر

مهمات هوشمند بصیر با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۶:۴۳:۱۹
کد خبر: ۹۴۳۰۲
مهمات هوشمند بصیر با حضور وزیر دفاع رونمایی شد
با حضور سردار سرتیپ پاسدار '˝احمد وحیدی˝ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ مهمات هوشمند بصیر در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار وحیدی در مراسم رونمایی ازمهمات بصیر طی سخنانی با تبریك ایام الله دهه مبارك فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در تشریح این دستاورد مهم اظهار داشت : این مهمات كه به صورت لیزری هدایت می‌شود برای نخستین بار در كشور توسط متخصصین زبده و كارآمد سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شده است .

وی افزود: این مهمات هوشمند قادر است اهداف مهمی همچون پل ها، تانك ها، ادوات جنگی مراكز فرماندهی و اهداف متحرك را با دقت بسیار بالا و به طور دقیق مورد اصابت قرار داده و منهدم نماید.

وزیر دفاع خاطرنشان كرد:سیستم لیزری بكارگرفته شده در این مهمات قادر است اهداف مورد نظر را كشف، شناسایی، موقعیت یابی و مسافت‌یابی كند.

سردار وحیدی گفت:درگیری در مناطق كوهستانی، خاكریزهای دشمن، اهداف متحرك ، چند هدف ‌نزدیك ، پناهگاه‌های مستحكم‌ دشمن و پدافند دشمن را از ویژگی‌های این مهمات ذكر‌كرد.

وی، روزآمدسازی و هوشمند‌سازی تجهیزات نیروهای مسلح از طریق طراحی ، ساخت و تولید بومی را از راهبردهای وزارت دفاع ذكر كرد و افزود : كار جدی و همه‌جانبه‌ای از مدت‌ها قبل در این زمینه آغاز شد، كه امروز بخشی از نتایج آن را در تولید مهمات هوشمند بصیر مشاهده می‌كنید و با تولید این مهمات فصل جدیدی از ساخت سلاحها و مهمات هوشمند آغاز شده است.

سردار وحیدی تصریح كرد: در زمان حاضر جمهوری اسلامی ایران جزء پنجمین كشور سازنده سلاح های هوشمند است كه با تكیه بر فناوری بومی و بدون هرگونه كمك خارجی به این مهم نائل شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش بی‌وقفه مدیران ، كاركنان و متخصصان سازمان صنایع دفاع در طراحی و تولید نیازمندی‌های نیروهای مسلح گفت:این دستاورد مهم می‌تواند توان عملیاتی – رزمی نیروهای مسلح درانهدام ماشین جنگی و تجهیزات و امكانات دشمن را بنحو چشمگیری افزایش دهد .

سردار وحیدی در پایان این موفقیت مهم را به محضر فرمانده معظم كل قوا ، فجرآفرینان عرصه صنعت دفاعی و آحاد ملت ایران تبریك گفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز