لس‌آنجلس تایمز:

کاهش توان ارتش آمریکا در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر

۱۳۹۰/۱۲/۲۲ - ۱۶:۲۰:۵۹
کد خبر: ۹۷۱۲۷
کاهش توان ارتش آمریکا در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر
طی پنج سال اخیر توان ارتش آمریکا در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اهل آمریکای لاتین کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل برنا به نقل از لس‌آنجلس تایمز، برخلاف هزینه‌های فراوان در پنج سال گذشته توان ارتش آمریکا در مبارزه با قاچاقچیان آمریکای لاتین کاهش یافته است.

کارشناسان نظامی اعزام کشتی‌ها و هواپیماهای ایالات متحده به ماموریت‌های نظامی در سراسر جهان را یکی از عوامل این امر اعلام کرده‌اند.

ناوگان دریایی آمریکا و گارد ساحلی این کشور در تلاش برای راندن قاچاقچیان مواد مخدر از مرزهای این کشورند با این حال سایر تجهیزات نظامی برای جنگ به افغانستان، عراق، لیبی، سواحل سومالی و همچنین به خلیج فارس برای ایجاد تنش در خاورمیانه اعزام شده‌اند.

بر طبق گزارش سال گذشته کمیته امور دولتی آمریکا، ارتش از سال 2005، 6.1 میلیارد دلار برای ردیابی و کشف مواد قاچاق، نظارت و عملیات اطلاعاتی هزینه کرده است.

بسیاری بر این باورند دولت اوباما باید بر روی کاهش تقاضا برای نارکوتیکس تمرکز کند تا صرف بودجه نظامی با هدف ردیابی و دستگیری قاچاقچیان. 

منتقدان معتقدند؛ دولت آمریکا تلاش‌های فراوان اما غیرمفیدی برای مبارزه با این معضل انجام داده و اکثر سیاست‌های کاخ سفید نتایج موقت و کوتاه مدتی به همراه داشته است.

در 2 سال گذشته تقاضا برای کوکائین در ایالات متحده کاهش یافته با این حال موادی چون "متامفتامینز" مشتریان جدید پیدا کرده و سوداگران نیز مبادرت به تجارت و قاچاق آن به این کشور ورزیده‌اند.







نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز