وزیر ورزش و جوانان:

گردش مالی ورزش حرفه‌ای چند برابر اعتبارات این وزارتخانه است

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۹:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۹۲۷
گردش مالی ورزش حرفه‌ای چند برابر اعتبارات این وزارتخانه است
دکتر محمود گودرزی گفت: تخمین زده شد بین 1200 تا 1500 میلیارد تومان گردش مالی ورزش حرفه‌ای است که شامل لیگ‌های برتر و به خصوص فوتبال می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی با اشاره به میزان اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در سال 92 و مقایسه آن با گردش مالی ورزش حرفه ای که پول آن توسط نهادها و صنایع مختلف تامین می شود گفت: کل اعتبارات ورزش در سال قبل برای تمام ملت ایران 400 میلیارد تومان بوده که شامل بودجه عمرانی، جاری، ورزش قهرمانی، اعزام به مسابقات و ورزش همگانی بوده است در حالی که در همین سال تخمین زده می شود بین 1200 تا 1500 میلیارد گردش مالی ورزش حرفه ای ما بوده که شامل لیگهای برتر و به ویژه فوتبال می شود برای همین از این محل تنها بخش کوچکی منتفع می شوند.
 
وی دلیل تخمینی بودن ارقام را غیر شفاف بودن قراردادها دانست و گفت: متاسفانه نابرابری توزیع ثروت و سرمایه ملی در ورزش زیاد است و گاهی نمی شود به دلیل نبود شفافیت مالی در قرار دادها میزان دقیق آن را تخمین زد.

دکتر گودرزی تاکید کرد: تلاش و برنامه این است که سهم واقعی مردم از ورزش و سرمایه ملی موجود در آن بیشتر شود و با جدیت شفاف سازی قراردادها بویژه در فوتبال را ادامه می دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز