نخستین نشست شورای راهبردی امور جوانان

گودرزی: ساختار باید پاسخگوی حوزه جوانان باشد

۱۳۹۳/۰۲/۱۶ - ۰۳:۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۴۶۴
گودرزی: ساختار باید پاسخگوی حوزه جوانان باشد
وزیر ورزش و جوانان گفت :عدم همگرایی در میان نهادهای اجتماعی در خصوص موضوعات جوانان مهمترین دلیل در تحقق اهداف تعریف شده، اسناد و قوانین بالادستی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان دکتر محمود گودرزی در نخستین نشست شورای راهبردی امور جوانان با شعار "عزم ملی برای ساماندهی امور جوانان "گفت: جمع حاضر همگی علاقمند و صاحب نظر و دارای درد مشترک و آشنا به مسائل جوانان هستند که امیدوارم این نشست فتح بابی برای چاره جویی نسل جوان باشد.
 
وی افزود:من در این جمع بنای تحلیل ندارم و بیشتر علاقمند هستم تا از رهنمودهایی که منجر به مجموعه ای از نظرات شود که قابل ارائه و اجرا باشد تا به تدریج بر مسائل جوانان غلبه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: شان این جلسه این بوده که صاحب نظران حوزه های مختلف گرد هم بیایند و در مورد جوانان اظهار نظر کنند تا ما به مجموعه ای از نظرات و استراتژی های راهبردی دست پیدا کنیم که بخشی از آن توسط وزارت ورزش و جوانان پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر به موضوع جوانان به عنوان یک مقوله با "اولویت بالا" پرداخته نشده است. در سایر حوزه ها هم نگاه بخشی،مجزا و انتزاعی باعث جلوگیری از یک همگرایی عمومی در کلیه نهادها شده و نتوانسته یک مجموعه متمرکز را جهت دست یافتن به اهدافی که در قوانین و اسناد بالا دستی پیش بینی شده را محقق کند.
 
دکتر گودرزی افزود: طبیعتا این واگرایی منجر به کاهش توانمندی شده و کم شدن این توانمندی مستقیما زیانش به جامعه جوان وارد شده است.
 
وی با نامناسب توصیف کردن ادغام دو سازمان ملی جوانان و ورزش اظهار داشت : یکی از مشکلات اساسی جوانان، ادغام نامناسبی بوده که صورت گرفته و آنهم قرار گرفتن موضوع "جوان "در کنار "ورزش " بود که خودش در واقع قرار گرفتن در حاشیه و محاق است . ضمن اینکه رسانه هایی که د راین حوزه ها کار می کنند و فعال هستند عنایت ویژه ای به عنصر ورزش دارند. 

دکتر گودرزی با اشاره به ویژگی جذابیت ورزش گفت: درکنار هم قرار دادن این دو که یکی اصلی و دیگری فرعی است در واقع مثل این است که ورزش در جای بزرگتر خودش نشسته و خودنمایی می کند.

وی افزود:این ویژگی های عجیب گاهی مدیران راهم منفعل می کند و باعث می شود با پرداختن بیش از حد به ورزش از بخش اصلی تر غافل شوند و این نقد به خود مدیران نیز وارد است.
 
وی با بیان اینکه باید این ساختار را واکاوی و باز مهندسی کنیم اظهار داشت: ساختار جدید بابد بتواند پاسخگوی حوزه جوان باشد، که با شرایط فعلی این از وظایف ملی ماست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز