نشست مسوولان ورزش بانوان استان‌ها با وزیر ورزش ‌و جوانان

گودرزی: استیفای حق ورزشی زنان با ارزش‌های اسلامی و انقلابی همراه است

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۹:۰۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۹۰۷۹
گودرزی: استیفای حق ورزشی زنان با ارزش‌های اسلامی و انقلابی همراه است
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که اسلام تحرک و فعالیت بدنی را برای زنان منع نکرده است، گفت: استیفای حق ورزشی بانوان با ارزش های اسلامی و انقلابی همراه است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی در نشست مسوولان ورزش بانوان استان ها که صبح امروز در سالن همایش های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با متفاوت خواندن شرایط خاص اجتماعی،‌ فرهنگی،‌ ایدئولوژیک و سیاسی کشور گفت: این شرایط محدودیت هایی ایجاد می کند که برخی از آن به حق و برخی با تنگ نظری ها اعمال می شود.

وی ادامه داد: در هیچ جای مکتب ما تحرک و فعالیت های بدنی نه تنها منعی برای بانوان ندارد بلکه به آن نیز تاکید شده است. روایات بسیاری داریم که بانوان در صدر اسلام در برخی مسابقات شرکت داشته اند و این مجوزهایی برای ما صادر می کند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به شکستن پوسته تشکیل شده در ورزش زنان و دختران خاطرنشان کرد: نخستین اعزام زنان ورزشکار در سال 59 به مسابقات تیرانداری آسیایی اندونزی بود که فتح البابی برای حضور بیشتر دختران ما با حجاب اسلامی در مجامع بین المللی شد. و از آن زمان این رویه دچار پستی ها و بلندی های بسیاری شده است.

وی ادامه داد: معنای شکستن تابو خدایی ناکرده ایجاد بی بند و باری در ورزش نیست بلکه به معنای استیفای حق زنان با تمام ارزش های اسلامی و انقلابی است تا به واسطه آن نارسایی های ورزشی در بخش بانوان مرتفع شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به تعداد مدال های کسب شده در بازی های آسیایی دوره گذشته توسط زنان گفت: ورزش گستره وسیعی برای نشان دادن توانمندی های همین زنان و دختران است که باید آن را جدی گرفت و فضای پرورش این استعدادها را برای آن هادر کشور فراهم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که صحبت های مطرح شده برای خوشایند جمع حاضر نیست بلکه یک باور و عقیده است، تصریح کرد: معتقدم که ورزش زنان دارای پتانسیل و ظرفیت هایی است که باید آن را با تلاش فعال تر کرد.

وی در ادامه به مسوولان ورزش زنان استان ها چند نکته یادآور شد و افزود: تفاهم نامه هایی با بخش های مختلف نظیر وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ... داشته ایم که می توانید طبق این تفاهم نامه هافعالیت های گسترده تری با آن ها داشته باشید.

گودرزی اضافه کرد: مورد دیگر وجود زیرز زمین هایی به نام باشگاه در سطح کشور است که بخش عمده ای از بانوان را جذب خود می کنند. بیشتر آن ها که فاقد مجوز نیز هستند نه تنها باعث نشاط و سلامتی نمی شوند بلکه نارسایی نیز تحمیل می کنند. این اماکن نظارت می خواهد تا تحت عناوین ورزشی معضلات دیگری برای زنان ایجاد نشود.

وی نکته دیگر حائز اهمیت را استفاده از پتانسل قوی شهرداری ها و شوراهای شهر عنوان کرد و گفت: این نهاد ها امکانات وسیعی دارند که این ظرفیت می تواند بیشترمورد استفاده زنان قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه نشست روحیه حاکم در وزارت ورزش و جوانان را روحیه ارتقای ورزش بانوان دانست و افزود: باید از فرصت ایجاد شده در مرکز استفاده شود تا شاهد پیشرفت ورزش بانوان در مسیر قهرمانی،‌ حرفه ای و همگانی باشیم.

گودرزی به اعتبارات خاص مسابقات زنان نیز اشاره کرد و گفت: ما به صورت ویژه می توانیم اعتباراتی برای مسابقات زنان در نظر بگیریم تا به ورزش قهرمانی این بخش هیجان بیشتری تزریق شود.

وی در پایان نقش طاهره طاهریان معاون رئیس جمهور درامور ورزش دختران و زنان را نقشی حائز اهمیت در ورزش بانوان عنوان کرد و گفت: جا دارد از وی تقدیر کنم و امیدوارم هم چنان تلاش کنند تا ورزش این بخش توسعه بیشتری یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز