در نشست با کارشناسان دفتر توسعه ورزش همگانی

صیدانلو: با فدراسیون‌ها برای اعتبارات همگانی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۵:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۱۳۱
صیدانلو: با فدراسیون‌ها برای اعتبارات همگانی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی گفت: برای اجرای دقیق اهداف معاونت همگانی در فدراسیونها بزودی برای اعتبارات تخصیص داده شده با دبیران فدراسیونها جلسه برگزار می‌کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان محمود صیدانلو در نشست با کارشناسان دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان در باره اختصاص دادند 10 درصد بودجه به فدراسیون های ورزشی برای هزینه در توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که با نگاه وزیر ورزش وجوانان و پیگیری های معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت گامی بزرگ در فدراسیون های ورزشی و استانها برای گسترش ورزش همگانی با اختصاص بودجه های مخصوص برداشته شده است شاید دفعات گذشته نیز این برنامه ها در دستور کاری مسئولان وقت قرار داشت اما متاسفانه وقتی به مرحله اجرا می رسید با مشکل مواجه می شدیم . ولی این بار خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های وپیگیری های معاونت توسعه همگانی این موضوع در وزارت ورزش عملی شد.

وی افزود: حالا فدراسیون های ورزشی و استانها باید بیشتر تلاش کنند تا برنامه ریزی های اجرایی دقیق تری را طبق بودجه های تعریف شده داشته باشند البته دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت نیز با توجه به دستورات معاونت همگانی با انتخاب نمایندگانی که از کارشناسان وزارت هستند قطعا به داخل فدراسیون ها و حتی استانها خواهد رفت تا از برنامه ریزی های آنها و برنامه های اجرایی بیشتر مطلع شود همچنین جلسه ای را در طول هفته های آینده با دبیران فدراسیون ها برگزاری می کنیم و پس از هماهنگی با معاونت قهرمانی وهمگانی تفاهم نامه های را برای اجرایی شدن برنامه ها طبق تقویم ارائه شده از مسئولان ذیربط امضا می کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در راستای نظارت وبرنا مه ریزی قطعا از مسئولان کمیته های همگانی فدراسیون ها کمک خواهیم گرفت تا انتظارات معاونت همگانی با بودجه های 10 درصدی تا حدودی عملی شود البته برخی فدراسیون ها مانند روستایی و عشایری و همگانی نزد ما الویت های ویژه ای را با توجه به مخاطبان همگانی زیاد خود دارند وبه همین دلیل برای این دو فدراسیون هم از سوی وزیر و معاونت همگانی، بودجه های خوبی اختصاص داده شده است.

صیدانلو گفت: ما معتقدیم همه فدراسیون های ورزشی پتانسیل همگانی کردن رشته ورزشی خود را دارند و با عزم ملی می توانیم به این هدف سخت اما بزرگ و دست یافتنی برسیم. شاید علیرغم کار های بسیار خوب و بزرگی که در استانها انجام شده تا امروز خیلی ها مشکل بودجه را برای کار های اجرایی در بخش همگانی مشکلی بزرگ برای برگزاری همایش ها مراسم ها وحرکت همگانی در فدراسیون ها و استانها می دانستند.

وی ادامه داد: هم اکنون در اولین گام که به نظرم کاری ماندگار نیز خواهد بود بودجه 10 درصدی وزارت به فدراسیون ها برای توجه و اجرای برنامه های همگانی باعث خواهد شد که در سال جاری گامی بلند برای سلامتی مردم به جلو برداریم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون های ما پتانسیل حرکتی بزرگ در رشته های ورزشی تحت پوشش خود را برای همگانی شدن ورزش دارند.

نظر شما