محمدرضا ساکت در گفتگو برنا:

هیچ‌کس دلسوزتر از وزارت ورزش برای ورزش نیست/ خصوصی‌سازی باید همه ابعاد را شامل شود

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۰۲:۵۱:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۲۴۵
هیچ‌کس دلسوزتر از وزارت ورزش برای ورزش نیست/ خصوصی‌سازی باید همه ابعاد را شامل شود
مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان گفت: وزارت ورزش‌وجوانان در حال حاضر اهتمام جدی برای اینکه باشگاه‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس به سمت خصوصی‌سازی بروند را دارد.

محمدرضا ساکت مدیرعامل سابق سپاهان در گفتگو با خبرنگار برنا، خصوصی سازی را اصل اجتناب ناپذیر و الزامی برای باشگاه های کشور توصیف کرد. 

او در ابتدای صحبت هایش به خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: خصوصی سازی در ورزش و در باشگاه ها یک اصل اجتناب ناپذیر و الزامی است و یک الگوی نمونه و موفق بین المللی در سطح کل دنیا است و به نظر من خصوصی سازی این ویژگی را دارد که بالندگی سازمانی و اقتصادی تر شدن فعالیت ها را به وجود آورد و بهره وری سازمانی را افزایش دهد.

وی افزود: من اعتقاد دارم که خصوصی سازی یک امر اجتناب ناپذیر است اما بایستی ما بسترهای درآمدزایی باشگاه هایمان را از طریق قوانینی که زمینه های درآمدزایی را برای باشگاه ها فراهم می کند به وجود بیاوریم تا باشگاه ها بتوانند با خود کفایی مالی روی پای خودشان بایستند و درآمد لازم را کسب کنند و بعد از این زمینه سازی ها موضوع خصوصی سازی جدی می شود.

او در ادامه سخنانش از وزارت ورزش و جوانان به خاطر اهتمامش در این باره تقدیر کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان در حال حاضر اهتمام جدی برای اینکه باشگاه ها از جمله استقلال و پرسپولیس به سمت خصوصی سازی بروند را دارد. 

مدیرعامل سابق سپاهان درباره راهکارهای خصوصی سازی گفت: پیشنهادم این است که برای بحث استقلال و پرسپولیس ابتدا آنها بایستی از وزارت ورزش جدا شوند و به یکی از بنگاه های صنعتی واگذار شوند تا در شرکت های نیمه خصوصی تجربه ی یک ساختار نیمه خصوصی را داشته باشند و از یک طرف وزارت ورزش هم با خیال راحت بتواند تا از راه دور مدیریت راهبردی را برای خصوصی سازی آتی به وجود بیاورد. اینکه ما فشار بیاوریم به وزارت و تعجیل کنیم در اینکه خصوصی سازی سریع صورت بگیرد، بدون اینکه ما بستر را برای درآمدزایی باشگاه ها ایجاد کنیم، کار درستی نیست.

وی تاکید کرد که خصوصی سازی باید همه ابعاد ورزش را در بر بگیرد: فراموش نکنیم خصوصی سازی ورزش کشور و باشگاه های کشور فقط خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیست. ما بایستی برنامه ای داشته باشیم که بستر مناسبی را برای یک طرح موفق بلند مدت برای همه ورزش کشور و همه باشگاه های کشور به وجود بیاوریم.

محمدرضا ساکت در ادامه صحبت هایش به انتخابات  فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و در این باره نیز گفت: وزارت ورزش با انجام این اقدام، ساز و کارهای یک بستر دموکراسیک را فراهم می کند و این فی النفسه قابل تقدیر است و مطمئنا هیچ کس دلسوزتر از وزارت ورزش برای رشته های مختلف ورزشی نیست و ما نباید این را از نظر دور بداریم که وزارت ورزش مسئول، متولی و پاسخگوی اول ورزش کشور است. امروز وزارت ورزش در مجلس پاسخگوست ولی اینکه ما بخواهیم نقش وزارت ورزش را در بحث فدراسیون ها کمرنگ کنیم به نظر من کار عقلانی و درستی نیست و بایستی که وزارت نقش ارشادی، نظارتی و راهبردی و کلیدی خود را در هدایت فدراسیون ها داشته باشد.

ساکت همچنین به بحث پروژه های ناتمام ورزشی در کشور اشاره کرد و از دولت، وزارت و مسولین در رابطه با اقدامات مفیدی که انجام داده اند قدردانی و تشکر نمود: در چند ماهه ی اخیر اقدامات خوبی در وزارت ورزش صورت گرفته که بسیار قابل تقدیر است و آن اینکه در وزارت ورزش، وزیر محترم ورزش و وزارت ورزش و جوانان جناب دکتر گودرزی موضوع مجمع خیران ورزش یار را بصورت یک NGO ورزشی نهادینه کردند و پایگاه قانونی و حقوقی اش را در معادلات خودشان و در سیستم خودشان جدی گرفتند. عملا زمینه ای را برای مشارکت های مردمی فراهم کرده اند که فوق العاده اقدام ارزشمندی است که ما بتوانیم موضوع ورزشگاه سازی و کار خیر در حوزه ی ورزش را مثل مدرسه سازی، مثل مسجد سازی، مثل بیمارستان سازی به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و زمینه ای را فراهم کنیم که همه دلسوزان جامعه و همه کسانی که استطاعت مالی دارند، بتوانند این بستر و این زمینه را فراهم کنند که عملا اقدامات لازم را مردم و خیران در این حوزه به وجود بیاورند.

او همچنین در سخنانش به استادیوم نصف جهان اشاره کرد و افزود: با صحبت هایی که مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان داشته اند و موافقتی که وزارت ورزش اعلام کرده، قرار شد این پروژه به یکی از داوطلبینی که آمادگی اتمام این پروژه را دارد، یعنی شرکت فولاد مبارکه واگذار 10 ساله شود و آنها این پروژه را به اتمام برسانند که این اقدام هم جزو اقدامات خوب است که باید هم از فولاد مبارکه اصفهان و هم از وزارت ورزش و هم از استاندار و اداره ورزش و جوانان اصفهان قدردانی و تشکر کرد که اگر این کار صورت بگیرد کار ارزشمندی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز