دکتر سجادی:

آموزش از برنامه‌های اصولی پیشگیری از دوپینگ است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۲:۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۳۸۴۲۹
آموزش از برنامه‌های اصولی پیشگیری از دوپینگ است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان گفت: آموزش و آگاه‌سازی درخصوص دوپینگ از برنامه‌های جدی ما در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر سید نصرالله سجادی در پایان نشست با اعضای شورای مرکزی ستاد مبارزه ملی با دوپینگ (نادو)، با اشاره به اهمیت مقوله آموزش و آگاه سازی ورزشکاران در حوزه دوپینگ در خصوص نکاتی که در این نشست به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، اظهار کرد: در این جلسه اقدامات پیشگیرانه از طریق برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در اردوهای آماده سازی برای ورزشکاران و مربیان شرکت کننده و انتشار بروشورها و جزوات مربوط به داروهای دوپینگ به منظور ارتقاء سطح آگاهی ورزشکاران همچون گذشته، مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: این جلسه به طور ماهیانه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با دوپینگ برگزار می شود که امروز گزارش در مورد ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی و پاراسیایی 2014 اینچئون مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون وزیر توضیح داد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری این ستاد اقدام به نمونه گیری از 294 نفر از ورزشکاران تیم های ملی شرکت کننده در این بازی های کرده بود که خوشبختانه در هر دوی این بازی ها هیچ یک از ورزشکاران که نمونه دادند از طرف شورای المپیک آسیا نمونه شان مثبت اعلام نشد.

وی افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از آموزش های لازم به ورزشکاران و مربیان کلیه تیم های ملی طی 6 ماه اول سال و (قبل از حضور در بازی ها) ارائه شد.

دکتر سجادی ادامه داد: این ستاد علاوه بر گرفتن نمونه از ورزشکاران تیم های ملی، سایر ورزشکاران در رده های مختلف را نیز طی ماههای گذشته مورد بررسی قرار داده است.

نظر شما