مشكل تیم ما فكری و ذهنی است

ژوزه: از این نتایج خجالت می‌کشم/ پرسپولیس تعادل ندارد

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۱:۴۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷
ژوزه: از این نتایج خجالت می‌کشم/ پرسپولیس تعادل ندارد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد كه مشكلات این تیم بیشتر فكری و ذهنی است و همه باید كمك كنند تا از این فشارهای ذهنی كاسته شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مانوئل ژوزه در پایان دیدار تیمش برابر نفت تهران كه با یک تساوی دیگر همراه بود، اظهار كرد: یک بازی دیگر انجام دادیم و باز هم دو امتیاز از دست دادیم. نیمه اول بازی ما خوب نبود. تیم مقابل ضدحمله‌ای كار می‌كرد و ما جلوی ضدحمله‌های آنها را گرفتیم. نیمه اول نتوانستیم شانس گلزنی ایجاد كنیم و حریف هم در نیمه اول كیفیت خاصی نداشت. در نیمه دوم نفت بهتر وارد زمین شد و كنترل بازی را در اختیار گرفت و ما رو به ضدحمله آوردیم. كیفیت پاس‌هایمان بهتر شد و سه شانس گل ایجاد كردیم، اما وقتی تیمی رویش فشار باشد، در یک موقعیت گل اشتباه می‌كند و این مساله باعث می‌شود اعتماد به نفس ما پایین بیاید و حریف اعتماد به نفسش بالا برود.

وی ادامه داد: مشكل تیم ما فكری و ذهنی است و این به دلیل فشارهایی است كه از روز اول روی تیم ما وجود دارد. از نظر دفاعی با سه دفاع راحت‌تر بازی می‌كنیم و مشكل ما كم گل زدن است. شانس‌های گل زیادی داشتیم كه به نتیجه نرسیدیم و همین مساله باعث می‌شود هجمه منفی روی ما ایجاد شود. اگر یک پیروزی به دست بیاوریم خیلی چیزها عوض می‌شود.

ژوزه گفت: می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم چون می‌دانستیم با تیم اول بازی داریم، ولی امیدوار بودیم كه پیروز شویم. نفتی‌ها شانس گلی نداشتند و ما هم ناراحت از زمین بیرون آمدیم. متاسفانه كارهای ما به راحتی پیش نمی‌رود. همچنین اكثر تیم‌هایی كه در صدر جدول قرار دارند باخت ندارند و از طرف دیگر تعطیلاتی كه در لیگ به وجود می‌آید ریتم بازی‌ها را می‌گیرد. مخصوصا تیم‌هایی كه بازیكنان زیادی به تیم ملی می‌دهند.  امروز در سمت چپ فشنگچی و پولادی را نداشتیم و این مساله انتخاب‌هایمان را كم كرد.

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران كه معتقد بود كه پرسپولیس موقعیت خطرناكی نداشت، گفت: در یک موقعیت ماهینی توپ را روی دروازه ارسال كرد كه خود یک شانس گل بود. ضربات ایستگاهی و كرنر بخشی از بازی هستند و همه تیم‌ها روی این مسائل تمرین می‌كنند. 

مانوئل كه با اصرار خبرنگاران مبنی بر نداشتن موقعیت خطرناک پرسپولیس مواجه شد، گفت: هركس بازی را به سود خود می‌بیند. من هم بازی را به نفع خودم می‌بینم. كسی به من یاد نمی‌دهد كه چگونه باید بازی را ببینم.

وی ادامه داد: در تعویض‌هایی هم كه انجام دادیم، بازیكنان ما آنچه كه می‌خواستیم نبودند اما سه شانس گل داشتیم. بنگر و نورمحمدی بازیكنانی بودند كه برای ما شانس گل ایجاد كردند.

وی درباره این سوال که خطا و كرنر بخشی از فوتبال است و همه آن نیست و اینكه پرسپولیس زمانی كه بازیكنان مصدوم خود را در اختیار داشت روند ناامیدكننده‌ای را طی می‌كرد، گفت: مشكل تیم ما فكری و ذهنی است و فشار بیش از حدی روی بازیكنان است. آنها با این فشار وارد زمین می‌شوند. وقتی باشگاه قبل از فصل 16 بازیكن جدید را جذب می‌كند و همه از همان ابتدا می‌گویند تیم باید قهرمان شود، فشار را زیاد می‌كند. باید تیم را درست كرد و این مساله در مدت كم عملی نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینكه چه راهكاری را باید مدنظر قرار داد، گفت: باید از این فشاری كه روی ما وجود دارد، خارج شویم و همه باید كمک كنند تا بازیكنان راحت‌تر بازی كنند و تا بتوانیم راحت‌تر پیش برویم. ما در میان مدافعانمان مشكلی نداریم و مشكل ما در خط حمله است. من 36 سال است كه مربیگری می‌كنم و این بدترین شروعم بوده است از این نتایج خجالت می‌كشم. تیم ما جنگنده است و می‌تواند قهرمان شود، اما از ابتدای فصل تاكنون تنها یک بازی را برده‌ایم و آن هم بازی نخستمان بود ولی باید راهمان را ادامه دهیم.

مانوئل ژوزه با بیان اینكه تیم را خودش نبسته، گفت: در ارنج تیم ما تعادل وجود ندارد. ما هفت بازیكن داریم كه می‌توانند در سمت راست بازی كنند اما در سمت چپ تنها معدنچی را داریم كه یک سال بازی نكرده بود. در خط هافبک دفاعی هم تنها سامان آقازمانی و سوسا را داریم كه سوسا مصدوم شد و رفت و گویا تماشاگران هم آقازمانی را دوست ندارند. او وقتی داخل زمین می‌آید، آنطور كه باید نمی‌تواند بازی كند. نقی زاده كه از دسته یک به تیم ما منتقل شده است، یكی از بازیكنان خوب تیم من بود.

وی ادامه داد: شرایط ما مانند این است كه در هوای سرد باشی و وقتی سرت را می‌پوشانی پایت بیرون می‌ماند و برعكس در شرایطی كه تیم نتیجه نمی‌گیرد، همه مربی را مقصر می‌دانند و معتقدند كه او چیزی از فوتبال نمی‌فهمد. من تاكنون 22 قهرمانی و 8 قهرمانی بین قاره‌ای كسب كردم آیا من احمقم كه این جام‌ها را به دست آورده‌ام. من هم معتقدم كه تیم ما نامتعادل است.

او همچنین درباره اظهارنظر مایلی‌كهن درباره پرسپولیس گفت: ‌من كار خودم را می‌كنم و از تجربه دیگران هم بهره می‌برم. وقتی تیم پیروز می‌شود، این برد پدران زیادی پیدا می‌كند اما وقتی می‌بازیم، تنها صاحب نتیجه خوب مربی است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه آیا شرایط پرسپولیس قبل از سقوط به دسته یك بهتر می‌شود یا خیر،‌گفت: شما یا شیطان هستید یا می‌خواهید مرا اذیت كنید و یا اینكه از طرفداران استقلال هستید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز