فوتبال ایران هیچ پیشرفتی نکرده است

قلعه نویی: چهار، پنج بازیکن جدید جذب می‌کنیم/ کی‌روش نباید کنار برود

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۷:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۳۵۴
قلعه نویی: چهار، پنج بازیکن جدید جذب می‌کنیم/ کی‌روش نباید کنار برود
سرمربی تیم فوتبال استقلال راه رسیدن تیم ملی به موفقیت را تغییر کارلوس کی‌روش ندانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی دو بر صفر استقلال در برابر پیکان در نشست خبری اظهار داشت: بازی آنچنان با کیفیتی نبود. خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم سه امتیاز بازی را در غیاب چند بازیکن بگیریم. چند بازیکن جوان روی نیمکت استقلال بودند. شاگردانم خیلی تلاش می‌کنند و از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هر چند روز یک بار بازی می‌کنیم و تنها 12-13 بازیکن داریم. پیکان خوب بازی کرد و سه مهاجم سرعتی داشت. هر وقت هافبک‌های آنها را پرس کردیم خوب بودیم. خیلی مواقع پاس‌های ما به 17 و 18 رسید. در مجموع از بازی راضی هستیم.

قلعه نویی درباره مذاکره باشگاه استقلال با رضا عنایتی و اینکه قاسمپور گفته تمرکزش را استقلالی‌ها به‌هم زده‌اند، گفت: اگر اشتباه نکنم عنایتی هفته پیش گل سه امتیازی زده پس چطور تمرکزش به‌هم خورده است؟ خیلی از تیم‌ها با ما تماس گرفته‌اند و ما گفته‌ایم در چارچوب قانون مذاکره می‌کنیم. نمی‌دانم این چه صحبت‌هایی است که انجام می‌شود. اگر نمی‌توان مذاکره کرد، چرا نقل و انتقال نیم فصل گذاشته‌اند؟ خدا کند تمرکز بازیکنان ما هم بهم بخورد و گل سه امتیازی بزنند!

وی درباره مصدومیت هاشم بیک‌زاده در بازی با پیکان گفت: 24 ساعت زمان می‌برد تا وضعیتش مشخص شود. مصدومیت قدیمی‌اش تشدید شده است. با این حال تا 24 ساعت آینده نمی‌توان در مورد مصدومیتش اظهار نظر کرد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا در نیم‌فصل تیمش را تقویت می‌کند، گفت: ما مصدومان زیادی داشتیم و چند بازیکن هم از تیم ما جدا شدند. با توجه به اینکه در این فصل بازی‌ها بسیار حساس و فشرده برگزار می‌شود نیاز به تقویت داریم. خوشحالیم که سهمیه لیگ قهرمان ایران 3+1 شده، به همین خاطر مطمئناً بازی‌ها فشرده می‌شود پس ما نیاز به تقویت داریم و چهار،پنج بازیکن در نیم‌فصل جذب خواهیم کرد.

او درباره اینکه پس از گلزنی میداودی او در آغوش اکثر بازیکنان استقلال و خود او قرار گرفت، اظهار داشت: میداودی بازیکن بزرگی است که پس از مصدومیت کمی از کیفیت‌ او کاسته شد. باید به او زمان دهیم تا بتواند به شرایط قبلش بازگردد. من زمانی که در سپاهان حضور داشتم علاقه زیادی داشتم تا میداودی به تیم ما بیاید، اما قسمت نبود این اتفاق بیفتد و در استقلال با او همکار شدم. از اینکه او امروز در آغوش بازیکنان تیم ما قرار گرفت و همه نفرات از گلزنی او خوشحال شدند بسیار خرسندم و این مسئله‌ای است که خیلی مهم است. پیروزی استقلال در این مسئله است و این نشان می‌دهد بازیکنان همه یار یکدیگر هستند.

قلعه نویی در باره اینکه در مقطعی میداودی از نیمکت‌ نشینی ناراضی بود، خاطرنشان کرد: اینکه بازیکن از نیمکت‌نشینی ناراحت باشد ایرادی ندارد، اما اینکه بخواهد منافع تیم را دچار مشکل کند قابل قبول نیست. باید بگویم میلاد میداودی هنوز با آن بازیکنی که ما از او توقع داریم فاصله دارد. امیدوارم هرچه زودتر بتواند همان میلاد سابق شود. او یکی از سرمایه‌های فوتبال ماست و با توجه به سنی که دارد امیدوارم هرچه زودتر به شرایط خوب خودش بازگردد.

سرمربی استقلال تصریح کرد: شاید من اگر امیر قلعه‌نویی 10 سال پیش بودم با او برخورد دیگری می‌کردم، اما پس از ناراحتی‌اش برادرانه سعی کردیم همه چیز را حل کنیم. میلاد از سه روز پیش می‌دانست در این بازی به میدان می‌رود. شب بازی هم به صورت شخصی با او صحبت کردم و برای او شعاع حرکتی بیشتری در نظر گرفتم و درخواست کردم از قابلیت‌های فنی بالایش بیشتر استفاده کند.

سرمربی استقلال درباره اینکه اختیارات زیادی به سرمربی تیم ملی داده شده است، اظهار داشت:‌ شنیده‌ام فدراسیون ایران به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده است. هرچند که اکنون فدراسیون ما تنها به عنوان کاندیدا نامش مطرح است. به هر حال این اتفاق را به علی کفاشیان تبریک می‌گویم. تمام مشکلاتی که داریم به خاطر همین بی‌برنامگی است. کاپلو در جام جهانی تیمش 4 گل خورد، اما به دلیل برنامه‌ای که داشت او را برکنار نکردند و به کارش ادامه داد. ما متأسفانه نه در فوتبال و نه در ورزش چشم‌انداز نداریم. سر امیر قلعه‌‌نویی معامله کردند. من کسی نیستم، اما چرا با علی دایی که سرمایه بین‌المللی فوتبال ماست چنین برخوردی کردیم؟ او را یک سال خانه‌نشین و نابود کردیم. تا وقتی ما برنامه نداشته باشیم و اهل فن بیرون نشسته باشند همین اتفاقات را مشاهده خواهیم کرد.

قلعه‌نویی تأکید کرد: بعد از بازی مقابل کره جنوبی کی‌روش، کفاشیان و غیره بهترین بودند. کارشناسان باید واقعیت‌ها را بیان کنند. بعد از جام ملت‌های آسیای مالزی دیدیم مطبوعات و رسانه‌ها چه رفتاری با امیر قلعه‌نویی انجام دادند. 12 برنامه علیه من پخش شد. سه ماه از بازی‌ها گذشته بود و همچنان برنامه‌ها علیه من بود. 300 مقاله علیه امیر قلعه‌نویی نوشتند، اما الان همه ما باید به مدیران و کادر فنی تیم ملی آرامش دهیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: مطبوعات همیشه برای چشم‌آبی‌ها سنگ تمام گذاشتند و این بار هم این کار را ادامه دهند. در خرداد سه بازی حساس در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی داریم و نباید ناامید باشیم. اگر کار را تمام شده بدانیم آرامش را از تیم ملی می‌گیریم. باید تمام سعی و تلاش خودمان را انجام دهیم، نتیجه دیگر دست خداست.

وی درباره اینکه اگر به او تکلیف شود در تیم ملی به عنوان سرمربی فعالیت کند آیا قبول می‌کند، گفت: خدا شاهد است آن زمان که سرمربی تیم ملی شدم برای این کار به من التماس کردند و گفتند به خاطر مملکت باید این سمت را قبول کنید. من به خاطر سه سال تلاشی که در استقلال کرده بودم، می‌خواستم در آسیا حضور پیدا کنم و علاقه‌ای به این کار نداشتم. کوچک همه هستم و افراد دیگری هستند که بهتر از قلعه‌نویی باشند. به من گفتند به تیم ملی بیا و برای بازی با روسیه به این کشور سفر کن، اما گفتم اجازه دهید همین آقای منصوریان کار خود را با قدرت ادامه دهد.

سرمربی استقلال گفت: متأسفانه در فوتبال ما فرق مربی و کارشناس معلوم نیست. مربی تا بیکار می‌شود به عنوان کارشناس فعالیت می‌کند. در قطر که حضور داشتم یکی از بازیکنان تیم ملی این کشور بازنشسته شد. او را چهار سال برای آموزش به آمریکای جنوبی فرستادند تا پس از بازگشت در رسانه به عنوان کارشناس فوتبال فعالیت کند. کارشناسان به ما باید تحلیل درستی بدهند. فوتبال ما هیچ پیشرفتی نکرده است. در زمان حضور کی‌روش ما نه نتیجه گرفته‌ایم و نه پیشرفتی کرده‌ایم، ولی باز هم می‌گویم در حال حاضر راه موفقیت، عوض کردن کی‌روش نیست.

نظر شما