بازیکنان باتجربه تحملشان رابیشتر کنند

عسگری: تصمیم جهانبازی برای گرفتن پنالتی درست بود

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۶:۳۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۳۸۸
عسگری: تصمیم جهانبازی برای گرفتن پنالتی درست بود
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال در دیدار با صبای قم را صحیح دانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسین عسگری گفت: بازی بین دو تیم استقلال و صبا قم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود؛ چرا که نتیجه بازی رقیب تیم استقلال مشخص شده بود و نتیجه بازی هم طوری بود که تا دقایق پایانی تیم استقلال برای زدن گل تلاش مضاعفی داشت و به همین دلیل بازی با حساسیت خاص خود برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: در فیلمی که توسط گروه کارشناسی آنالیز شد دو تا سه مورد وجود داشت که در مورد اول ، خطای پنالتی برای تیم استقلال، باید بگویم که جهانبازی به درستی خطای پنالتی را اعلام کرد. بازیکن استقلال زودتر از بازیکن صبا توپ را در محوطه جریمه زد و سپس که بازیکن صبا با خطای لگد زدن به پشت پای بازیکن حریف مرتکب خطا شد، این امر کاملا خطا بود و پنالتی به درستی گرفته شد و اگر این خطا خارج از محوطه جریمه بود از سوی داور به عنوان ضربه آزاد اعلام می شد. دوم اینکه مسائلی که بعد از گل شدن ضربه پنالتی رخ داد و اعتراضاتی که از سوی بازیکنان مطرح شده است. ما در زمین مسابقه نبودیم که بدانیم چه شرایطی حاکم بوده و چه کلماتی استفاده شده است، اما یقینا اعتراضات به گونه ای بوده که داور باید برخورد قانونی با بازیکنان خاطی داشته باشد که این امر توسط جهانبازی صورت گرفت. ضمن آنکه داور کاری نمی کند که برای خود مشکلات و فشار مضاعف به وجود بیاورد.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: من معتقدم بازیکنان با تجربه باید تحملشان را بیشتر کرده و از وجود هرگونه تشنج جلوگیری کنند و عکس العملشان نباید به گونه ای باشد که ایجاد جنجال شود.

عسگری گفت: در مورد خطای هندی که از سوی بابک داوری، کمک داور این بازی برای دروازه بان صبا گرفته شد، باید بگویم که تصاویر ضبط شده به گونه ای نیست تا بتوانیم در این خصوص نظر قطعی بدهیم. زمانی که دروازه بان توپ را رها می کند دوربین در امتداد خط جریمه قرار ندارد تا صحنه واقعی را که خطای هند اتفاق افتاده یا خیر، را نشان دهد. زاویه ای که دوربین نشان داد پای دروازه بان صبا بیرون بود، شکل بدن متمایل به جلو، دست ها باز و توپ در دست این بازیکن بود که این امر می تواند 60 تا 70 سانتی متر تفاوت داشته باشد درست از نقطه ای که دروزاه بان پایش روی زمین است تا محلی که توپ در دست دروازه بان است. چون زاویه دید دوربین در خط مستقر نبود که توپ بیرون و یا داخل زمین رها شده، نمی توانیم نظری بدهیم. در دیگر بازیها هم از سوی ناظرین گزارش خاصی مبنی بر اعتراضات وجود نداشته است.


نظر شما