انگیزه زیادی برای این دیدار داریم

صالح: بازی با سپاهان فینال نیست/ بازیکنان ما در روزهای بزرگ خود را نشان می‌دهند

۱۳۹۲/۰۱/۲۵ - ۲۲:۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۰۷۰
صالح: بازی با سپاهان فینال نیست/ بازیکنان ما در روزهای بزرگ خود را نشان می‌دهند
مربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی با سپاهان جدال دو تیمی است که موجودیت فوتبال ایران را در اختیار دارند و امیدوارم هم تماشاگران و هم بازیکنان از نحوه بازی راضی باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجید صالح در نشست خبری قبل از دیدار مقابل سپاهان عنوان کرد: ابتدا باید در مورد بازی مقابل گهر که برایمان بسیار مهم بود صحبت کنیم اگر پله اول را خوب بالا نمی‌رفتیم الان شرایط فرق می‌کرد و نمی‌توانستیم در چنین جایگاهی باشیم. باید گهر را شکست می‌دادیم و می‌دانید که هر مسابقه‌ای شرایط خاص خودش را دارد. خدا را شکر بعد از باخت مقابل الهلال انگیزه به تیممان بازگشت و اکنون در استقلال آرامش حکم فرماست.

وی ادامه داد: بازی فردا بسیار مهم است، اما هیچ چیز برای دو تیم تمام شده نیست. این مسابقه بسیار اهمیت دارد. در این مدت سعی کردیم با تمرینات خوب تیم را آماده رویارویی مقابل سپاهان کنیم، هر تیمی که فردا بازنده شود چه استقلال باشد و چه سپاهان کار برایش تمام نمی‌شود.

مربی استقلال تاکید کرد: بازی فردا بسیار سخت و نفس گیر است، ما مقابل گهر در شرایطی که ورزشگاه بسیار آرام بود و سکوت سختی در آن وجود داشت با تلاش بازیکنان توانستیم به پیروزی برسیم، به تعدادی از بازیکنان خسته و در آستانه مصدومیت استرحت دادیم. فردا آرش برهانی را در اختیار نداریم، همین جا از مسئولان سازمان لیگ خواهش می کنیم در بحث محرومیت‌ها روانشناسی را نیز در نظر داشته باشند. نص صریح قانون می‌گوید شاید یک بازیکن به خاطر این تخلف 3 الی 4 جلسه باید محروم شود. اما تبصره‌ای وجود داشته باشد چون قبلا چنین تخلفی نبوده است بتوان برای او تخفیفی در نظر گرفت و 3 بازی محرومیت به 2 جلسه کاهش پیدا کند.

وی درباره مصدومیت جی لوید ساموئل گفت: روی مصدومیت ساموئل پزشکان کار کردند، فردا صبح هم می‌توانیم کارهای فیزیوتراپی را روی او انجام دهیم و معلوم می‌شود آیا او را در اختیار داریم و یا اینکه نمی‌توانیم در این مسابقه از او استفاده کنیم. به غیر از این بازیکن تمامی مجموعه به صورت کامل در اختیار کادر فنی قرار دارد.

صالح در مورد شرایط استقلال اظهار داشت: ای کاش تابلویی وجود داشت تا می‌توانستم با کشیدن منحنی این شرایط را به خوبی توضیح دهم. اگر شما یک مستطیل را در نظر بگیرید و دو قطب در آن وجود داشته باشد، در ابتدای فصل از لحاظ بدنی منحنی در قسمت ماکسیمم است و از لحاظ تاکتیکی منحنی در شرایط مینیموم قرار دارد، هر چه به پایان فصل نزدیک تر می شویم بازیکنان از لحاظ بدنی تحلیل می‌روند و آن مسئله تاکتیکی بالاتر می‌رود.

وی افزود: اکنون بازیکنان ما از لحاظ تاکتیکی به شرایط خوبی رسیدند. بازیکنان ما با هوشی که دارند تئوری‌های تیم و وظایف خود را به خوبی دنبال می‌کنند. شما دیدید که در بازی با گهر تغییراتی در تیم ایجاد کردیم که بازیکنان بسیار خوب کارشان را انجام دادند این اتفاق قبلا در دیدار مقابل پیکان هم رخ داده بود. اکنون وظیفه داریم از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را در شرایط خوبی قرار دهیم، می‌دانیم که یک تیم از لحاظ روحی نیز نیاز به ریکاوری دارد البته مطمئن هستیم سپاهان هم به عنوان یک تیم بزرگ چنین کارهایی را انجام می‌دهد و با آمادگی کامل به تهران می‌آید.

صالح افزود: همیشه اینگونه نیست که تیمی که شرایط بهتری داشته باشد بخواهد خوب بازی کند شاید آن تیم چیزی برای از دست دادن نداشته باشد و نتواند راحت بازی کند دلیلی نمی‌شود که تیمی که شرایط بهتر دارد بخواهد بهتر بازی کند. سپاهان شاید لیگ قهرمانان را از دست رفته می‌بیند و تمام تمرکز خود را برای بازی فردا خواهد گذاشت. ما هم اکنون برای هر دو جام تلاش می‌کنیم و حفظ کردن آن برایمان دشوار است و شرایط ویژه‌ای خواهم داشت.

وی ادامه داد: امشب و فردا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا روحیه بازیکنان را در شرایط خوبی قرار دهیم می‌دانید که حضور یک بازیکن هم می‌تواند شرایط فنی یک مربی را تغییر دهد. ما جام حذفی را از دست دادیم و انگیزه بازیکنان برای این دیدار بالاست و در بازی فردا با قدرت ظاهر می‌شویم. بازیکنان بزرگ در روزهای بزرگ خود را نشان می‌دهند.

مربی استقلال خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقاتی که برای استقلال رخ داده، بازیکنان به راحتی بازی فردا را از دست نخواهند داد. از لحاظ روحی و روانی و تاکتیکی روی بازیکنان کار خواهیم کرد و با قدرت ظاهر می‌شویم. البته بازی فردا فینالی نیست که بخواهد بازی‌ها تمام شود هیچ چیزی غیرقابل پیش‌بینی نیست. شاید تیمی که فردا نتیجه لازم را بگیرد در ادامه فصل نتواند خوب ظاهر شود به هر حال همه چیز تمام نمی‌شود. امیدوارم که بازی فردا جوانمردانه باشد و بازی‌ای است که دو تیمی برگزار می‌کنند که موجودیت فوتبال ایران را در اختیار دارند امیدوارم که هم تماشاگران و هم بازیکنان از نحوه بازی راضی باشند.

صالح درباره سه اخطاره شدن هاشم بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: زمانی که بیگ‌زاده در دیدار قبلی کارت گرفت من به ماجدی گفتم دفتر خود را نگاه کند و او به من اعلام کرد که دو کارته شده است. فکر می‌کنم که رسانه‌ها و سایت‌ها اشتباه کردند که او را سه کارته اعلام کردند. به هر حال باید این موضوع در جلسه هماهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

مربی استقلال درباره اعتراض‌هایی که به برنامه‌ریزی سازمان لیگ صورت می‌گیرد یادآور شد: ما می‌خواهیم لیگ آماتور را به لیگ حرفه‌ای تبدیل کنیم اگر بخواهیم به خاطر سلایق شخصی تصمیم بگیریم آن موقع لیگ آماتور می‌شود. ما سرآمد اخلاق هستیم پوریای ولی داریم که در هیچ فرهنگی دیده نمی‌شود ما زمانی که با ذوب‌آهن در آسیا حضور داشتیم در بازی مقابل پوهانگ کره جنوبی تماشاگران کره‌ای هیچ چیزی به ما نگفتند حتی پس از پایان بازی آنها ما را تشویق کردند و از بازیکنان امضا گرفتند در حالی که تیمشان حذف شده بود.

صالح افزود: این مواردی است که ما باید درس اخلاق بگیریم. ما خودمان سرآمد اخلاق هستیم آن وقت نباید خودمان مسائلی را به وجود بیاوریم. البته تأکید می‌کنم که تماشاگران بارها به استقلال کمک کردند اما باید رفتارهایمان منطقی باشد شاید در بازی همدیگر را کتک بزنیم و اتفاقات دیگری هم رخ بدهد اما همه چیز تمام می‌شود و نباید پس از بازی به آن دامن بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری دیدار قبلی تیمش در ورزشگاه بدون تماشاگر تصریح کرد: حضور تماشاگران واقعاً برای ما دلگرمی است و به ما آرامش می‌دهد در بازی با گهر به برتری دست یافتیم اما واقعاً یک چیز کم داشتیم. فرهنگ ما بهترین چیزها را به دنیا نشان می‌دهد و باید بهترین عملکردها را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز