اهدای تندیس و ستاره طلایی آسیا به پیشکسوت فوتبال ایران

پروین: این جایزه در کلکسیون جایزه‌هایم کم بود

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۲۰:۲۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۲۲۳
پروین: این جایزه در کلکسیون جایزه‌هایم کم بود
علی پروین، پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس، در جلسه سالانه کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا تندیس طلایی و ستاره طلایی فوتبال آسیا را از بلاتر و شیخ‌سلمان دریافت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی پروین پیشکسوت فوتبال که سابقه کاپیتانی پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد و از مربیان پرافتخار کشورمان محسوب می‌شود، روز چهارشنبه با سفر به مالزی در مراسم ویژه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا ترتیب داده بود شرکت کرد. پروین صبح امروز جمعه تندیس و ستاره طلایی ویژه خود را از مسئولان آسیا دریافت کرد.

پروین تندیس طلایی را از بلاتر دریافت کرد و ستاره طلایی نیز از سوی شیخ سلمان رئیس جدید کنفدراسیون آسیا بر سینه او نصب شد.

او از سوی حضار و مسئولان جلسه بیشتر از سایرین مورد تشویق قرار گرفت. رزومه پروین نسبت به روزمه‌ افرادی که در جلسه پخش می‌شد، بسیار کاملتر و جامع‌تر بود. در پایان وقتی که پروین از سن پایین آمد ایرانی‌ها و برخی از حضار با پیشکسوت فوتبال ایران عکس یادگاری گرفتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه شاهد برگزاری انتخابات ریاست این کنفدراسیون بود که طی آن شیخ سلمان به عنوان رئیس کنفدراسیون قاره کهن انتخاب شد. صبح امروز (جمعه) نیز در مراسم ویژه‌ای از برترین‌های فوتبال آسیا تجلیل شد که علی پروین نیز تندیس ویژه خود را دریافت کرد.

در این مراسم همچنین علی کاظمی، پس از علی پروین، همایون بهزادی و علی جباری به مدال نقره برجستگان فوتبال آسیا دست پیدا کرد.

روز پنج شنبه از 94 چهره برجسته فوتبال آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا و با حضور رئیس فیفا، سپ بلاتر، تقدیر شد. پروین، بهزادی و جباری از ایران به عنوان چهره‌هایی بودند که به مدال طلای افتخار دست پیدا کردند. 31 نفر در این مراسم به خاطر 30 سال خدمت در عرصه فوتبال آسیا به مدال طلا دست پیدا کردند و 22 نفر هم به دلیل حضوری 20 ساله در این عرصه به مدال نقره رسیدند.

علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، به عنوان کسی که خدمات زیادی را در فوتبال ایران و متعاقبا آسیا انجام داده به مدال نقره افتخار دست پیدا کرد. در این مراسم به 32 نفر هم به خاطر یک دهه خدمات به فوتبال آسیا مدال برنز دادند. نام مهدی محمد نبی هم در میان کسانی بود که مدال برنز دریافت کردند.

پروین پس از دریافت تندیس و ستاره طلایی از AFC ابراز امیدواری کرد که فوتبال ایران و آسیا هر چه بیشتر به سطح بالای فوتبال در اروپا نزدیک شود.

رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس درباره دیدارش با رئیس شورای المپیک آسیا افزود: خواسته ما از وی این بود که فوتبال آسیا را به اروپا نزدیک‌تر کند. آن زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم، فوتبالمان به تدریج به اروپا نزدیک می‌شد و حالا هم درخواستمان این است که این اتفاق بیفتد.

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از دریافت نشان ستاره طلایی AFC درباره مراسم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: تاکنون در چنین مراسمی که با نظم و ترتیب بالا برگزار شود حضور نداشتم. مراسم این چنینی در ایران به هیچ عنوان منظم و مرتب نبوده است. امیدوارم پس از این هم شاهد چنین مراسم‌هایی باشیم.

پروین در مورد استقبال ایرانیان مقیم در مالزی خاطرنشان کرد: پرسپولیس در همه جای دنیا طرفدار دارد و به همین دلیل ما هر جایی که می‌رویم، مورد توجه و لطف مردم و هموطنان خود قرار می‌گیریم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که جایزه خود را چکار خواهد کرد، گفت: در خانه‌مان اتاقی دارم که همه جایزه‌هایم در آن قرار دارد. دختران من در این اتاق جایی را برای این جایزه درست کرده‌اند و آن را می‌خواهند بین تصویر من و همسرم قرار دهند. این جایزه در کلکسیون جایزه‌هایم کم بود که حالا به آن اضافه شده است. البته چند روز پیش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در مراسمی از پیشکسوتان باشگاه تقدیر کرد که کار بسیار خوبی بود و حالا هم خوشحالم که این توفیق نصیبم شده است که در این مراسم حضور داشته باشم.

پروین درباره سفرش به مالزی افزود: این دومین سفر من به مالزی است، بار اول پیش از انقلاب ایران به این کشور آمده بودم و حالا می‌بینم که همه چیز در این جا تغییر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز