بازی‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

استیلی: خداحافظی مهدوی‌کیا در یک روز با شکوه اتفاق می‌افتد

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۳:۴۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۲۷۱
استیلی: خداحافظی مهدوی‌کیا در یک روز با شکوه اتفاق می‌افتد
پیشکسوت پرسپولیس گفت: مهدی مهدوی‌کیا روز خوبی خداحافظی می‌کند و امیدوارم این بازی برای او و پرسپولیس باشکوه شود؛ البته نباید انگیزه‌های سپاهان را نادیده بگیریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حمید استیلی در صحبت‌های خود اظهار داشت: درباره اهمیت بازی فینال جام حذفی نیاز به هیچ صحبتی نیست. تمام فصل در این بازی خلاصه شده است و همین مساله اهمیت آن را برای هواداران، مدیران، مربیان و بازیکنان بالاتر برده است. با زحماتی که کشیده شده و با توجه به میزبانی انتظار همه از تیم، قهرمانی است.

وی ادامه داد: پرسپولیس برای این بازی شانس میزبانی دارد. به قول معروف امکان میزبانی یک امتیاز خوب برای هر تیمی است ولی اگر با استرس همراه باشد به امتیاز منفی بدل می‌شود. از این جهت نقش هواداران و مشوقین بسیار مهم است. باید تلاش شود که فشار روانی روی تیم زیاد نشود. به طور کلی هواداران باید با تمام قوا حاضر باشند ولی برخورد آنها بویژه در شرایط غیر قابل پیش بینی بازی، تعیین کننده خواهد بود.

استیلی در ارتباط با ارزیابی خود از شرایط تیم، خاطرنشان کرد: همه چیز خوب پیش می‌رود. فکر می‌کنم از میان بازیکنان فقط مهرداد پولادی به این بازی نمی‌رسد و سایر نفرات آماده شده‌اند. پرسپولیس بازیکنان بزرگ و کلیدی دارد و چنین بازیکنانی در بازی‌های بزرگ نقش مهمی دارند. همیشه می‌گویند؛ بازی‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد.

سرمربی سابق پرسپولیس تصریح کرد: در حال حاضر بر انگیزه‌های سپاهان در این بازی افزوده شده است. سپاهان جام باشگاه‌های آسیا را از دست داده و امیدهایش در لیگ هم کمرنگ شده است. این باعث می‌شود آن‌ها با انگیزه گرفتن جام در این بازی حاضر شوند. از سوی دیگر پیروزی سپاهان در بازی با الغرافه هم باعث شده است تا از افت روحی و فشار روانی خارج شوند. همه اینها در کنار انگیزه‌های پرسپولیس یک بازی زیبا را رقم می‌زند. سهمیه آسیایی و جام قهرمانی در گرو این بازی است. البته برای پرسپولیس حضور در آسیا نه یک هدف، بلکه یک شروع است. بچه‌های ایرانی توانایی بالا رفتن در آسیا را دارند و به امید خدا پرسپولیس پس از پیروزی در جام حذفی باید برنامه‌ریزی خود را معطوف به این مساله کند که در رقابت‌های آسیایی به مراحل بالا و قهرمانی برسد.

استیلی درباره خداحافظی مهدوی‌کیا گفت: این اتفاق در بازی حساسی روی می‌دهد و خوب است که با همکاری سازمان لیگ خداحافظی مهدوی‌کیا در یک روز با شکوه اتفاق می‌افتد. من امیدوارم این مراسم با حضور زود هنگام تماشاگران در ورزشگاه انجام شود چرا که مهدوی‌کیا برای فوتبال ایران افتخار آفرین بوده است.

کاپیتان پیشین پرسپولیس درباره اینکه بعضی اعتقاد دارند مهدوی‌کیا هنوز می‌توانست ادامه بدهد، افزود: مهدی می‌توانست همچنان بازی کند ولی اعتقاد من این است که بازیکنان بزرگ باید با بازی‌های خوب در یادها بمانند. آخرین تصویرها که در خاطره مردم می‌ماند مهم است و از این رو یک ورزشکار باید در اوج کنار برود. البته در کشور ما همیشه پهلوان زنده را عشق است. فقط امیدوارم مهدوی‌کیا با توجه به تجربه‌های بین‌المللی که دارد، به سرعت به جرگه مربیان اضافه شود.

استیلی در پایان درباره اینکه خود بدون بازی خداحافظی، فوتبال را ترک کرد، گفت: همه چیز فوتبال ما نتیجه شده است. مسائل انسانی و اخلاقی را از یاد برده‌ایم، باز جای شکرش باقی است که الان پرسپولیس به فکر مهدی مهدوی‌کیا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز