حسین شمس در گفت‌وگو با برنا:

هر جا پول باشد فساد هم هست/ تاریخ مصرف خسوس تمام شده است!

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۰۳:۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۹۶۵
هر جا پول باشد فساد هم هست/ تاریخ مصرف خسوس تمام شده است!
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: واقعاً متاسفم برای فوتسالی که 12 میلیون فعال در آن حضور دارند اما به 4 بازیکن برای حضور در تیم ملی التماس می کنند.

تیم ملی فوتسال کشورمان این روزها خود را برای حضور در جام گرندپریکس برزیل آماده می کند. به همین خاطر خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال از 4 بازیکن تیم گیتی پسند جهت حضور در تیم ملی دعوت کرد اما این تیم بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار نداد و پس از این موضوع خسوس اعلام کرد که دیگر این بازیکنان را به تیم ملی دعوت نمی کند.

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، با انتقاد از رفتار ابتدایی کمیته فوتسال اعلام کرد که تیم ملی نباید برای حضور چند بازیکن التماس کند و باید همیشه بازیکنان زیادی را در اختیار داشته باشد.

*شرایط حضور تیم ملی فوتسال را در مسابقات گرندپریکس را چطور ارزیابی می کنید؟
این مسابقات برای اولین بار بعد از چند دوره که با شرکت 16 تیم برگزار می شد، این بار با حضور 8 تیم برگزار می شود. ما دو بار سابقه نایب قهرمانی این مسابقات در سال های 2007 و 2009 که به جام جهانی کوچک معروف بود را در کارنامه خودمان داریم در همان دوره که نایب قهرمان شدیم، تیم امید ما هم در مسابقات آسیایی حضور داشت و بازیکنانی مثل مصطفی نظری، کشاورز و اصغر حسن زاده در تیم امید بازی می کردند و در واقع تیم ما دو نیم شده بود و ما با بازیکنانی که باقی مانده بودند، به برزیل رفتیم و نایب قهرمان شدیم. چون فوتسال ایران سرشار از استعدادهای ناب است و بازیکنان زیادی می توانند در تیم ملی بازی کنند. در حال حاضر هم ما می توانیم به غیر از برزیل، ژاپن و آرژانتین را شکست بدهیم و با صعود به مرحله بعد مقابل چک یا صربستان هم به پیروزی برسیم و به فینال این رقابت ها صعود کنیم.

*در خصوص عملکرد خصوص در تیم ملی چه نظری دارید؟
خسوس از موقعی که در جام جهانی 2012 در کنار تیم ملی بود، بدترین عملکرد را داشت و با باخت مقابل کلمبیا از دور رقابت ها حذف شدیم، در حالیکه بهترین قرعه تاریخ نصیب تیم ملی شده بود. در زمان ما بازیکن سالاری در تیم ملی ریشه کن شده بود و کسی نمی توانست برای تیم ملی پشت چشم نازک کند اما حالا چنین مشکلاتی در تیم ملی وجود دارد و به همین خاطر فکر می کنم او لیاقت سرمربیگری تیم ملی ایران را ندارد و حالا هم تاریخ مصرفش تمام شده و بعد از مسابقات گرندپریکس برزیل اخراج می شود و یک مربی شایسته ایرانی جایگزین او خواهد شد.

*یکی از اتفاقات حاشیه ای اخیر فوتسال این بود که باشگاه گیتی پسند، بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار نداد؟
من واقعاً از این موضوع متاسفم. عظمت فوتسال ایران آن قدر پایین آمده که به خاطر 4 بازیکن التماس می کنند آن هم به خاطر تورنمنتی دوستانه که ارزشی ندارد و می توان از بازیکنان دیگر هم استفاده کرد. این حق قانونی باشگاه است که بازیکنانش را برای بازی های دوستانه در اختیار تیم ملی بگذارد یا نگذارد و تنها 72 ساعت قبل از بازی های رسمی است که طبق قانون فیفا باید بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می گیرد.

*خسوس اعلام کرده این بازیکنان دیگر به تیم ملی دعوت نمی شوند؟
این تصمیم باید همان روز اول گرفته می شد نه اینکه دو هفته به یک باشگاه التماس کند که تو را به خدا به ما بازیکن بدهی! خدا مرحوم پرویز دهداری را بیامرزد که در زمان مربیگری اش در تیم ملی، 14 بازیکن از حضور در تیم ملی کناره گیری کردند اما مرحوم دهداری التماس آنها را نکرد و بازیکنان جدیدی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که از بین آنها بازیکنان بسیار خوبی مثل احمدرضا عابدزاده و جواد زرینچه خود را مطرح کردند. بازیکنی که پشت چشم برای تیم ملی نازک کند، دیگر نباید به تیم ملی دعوت شود و به نظر من کار درستی در حال حاضر انجام شده است.

*شما خودتان این روزها چه کار می کنید؟
من در خدمت بچه های بهزیستی هستم و به عنوان مدیر عامل تیم ستارگان بهزیستی فعالیت می کنم و این دنیای جدید را به هیچ عنوان با شرایطی که در گذشته داشتم عوض نمی کنم.

*یعنی اگر بخواهند هم به تیم ملی برنمی گردید؟
من که نباید برای بازگشت به تیم ملی التماس کنم. من بعد از اینکه از تیم ملی کنار رفتم کارم را با تیم ناشنوایان آغاز کردم و با این تیم قهرمان جهان شدیم و بعد از آن هم با تیم دانش آموزی به موفقیت رسیدیم و حالا هم یک جای دیگر خدمت می کنم. در زمان من تیم ملی چهارم رنکینگ دنیا بود اما الان سوم آسیاست و به رده هفتم جهان نزول کرده است. این وظیفه مسئولان است که بررسی کنند چه کسی برای تیم ملی بهتر است. من واقعاً متاسفم که کار به جایی رسیده که با حضور 12 میلیون فعال در فوتسال، به چهار بازیکن برای حضور در تیم ملی التماس می کنند.

*شما یکی از کسانی بودید که داوری ها اعتراض می کردید. در خصوص اظهارات علی دایی پس از بازی سپاهان و پرسپولیس و اتهاماتی که مطرح شد و جریانی که براه افتاده چه نظری دارید؟
من در خصوص این پرونده خاص نمی توان اظهار نظر کنم اما قطعاً بدانید که فساد وجود دارد و پول هایی رد و بدل می شود.

*یعنی در فوتسال هم فساد وجود دارد؟
هر جایی که پول زیاد باشد، فساد به آنجا رخنه می کند و افرادی هستند که می خواهند با استفاده از پول به شرایط بهتری دست پیدا کنند.

نظر شما