وزارت ورزش در دوره جدید بر مدار عقلانیت و تدبیر حرکت می‌کند

صفایی: مدیرعاملی‌ام در ملوان را نه تائید می‌کنم، نه تکذیب!

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۲:۵۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۹۵۹۲
صفایی: مدیرعاملی‌ام در ملوان را نه تائید می‌کنم، نه تکذیب!
باشگاه ملوان بعد از تغییر و تحولات در سطح کلان و مالکیت خود میزبان افراد جدیدی خواهد بود و با مدیران تازه ای به حیات خود ادامه می دهد.

با حضور سیروس محجوب به عنوان مالک جدید ملوان زمزمه ها برای تغییر تیم مدیریتی این باشگاه بر سر زبان ها افتاد. در این بین از کریم صفایی رئیس اسبق فدراسیون تیروکمان به عنوان مدیرعامل جدید و احتمالی ملوان نام برده می شد که البته هنوز اعلام رسمی در این خصوص صورت نگرفته است.

صفایی در این باره به خبرنگار ورزشی برنا گفت: این خبر را نه تایید می کنم و نه تکذیب. من جلساتی را با محجوب مالک جدید ملوان برگزار کردم اما هنوز نه به بار است و نه به دار! برنامه های خود را داده ام و قرار است چند جلسه دیگر در این زمینه برگزار کنیم. البته قرار نبود که خبر این مذاکرات و جلسات رسانه ای شود اما ظاهراً برخی ها در این زمینه عجله داشتند!

صفایی پیش از این مدیریت در عرصه فوتبال را نیز تجربه کرده و در رابطه با تجاربش می گوید: من سال ها رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح بودم. مدیرعامل باشگاه مقاومت بودم و این تیم را از زیرگروه به لیگ برتر آوردم و در حوزه مدیریت فوتبال تجارب خوبی دارم که مطمئناً به من کمک خواهد کرد.

گفته می شود اکبر غمخوار یکی از دوستان سیروس محجوب نقش حلقه واسطه و معرف صفایی به محجوب را داشته و پیشنهاد داده تا صفایی به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شود. صفایی اما این شایعات را تکذیب می کند. غمخوار از دوستان قدیمی من است اما چند سالی می شود که او را ندیده ام و فکر نمی کنم در این زمینه او دخالت و یا توصیه ای کرده باشد.

صفایی اما برای مدیریت در ملوان برنامه های مفصلی دارد: در صورت اینکه به عنوان مدیرعامل ملوان انتخاب شوم دو برنامه را در صدر اولویت های خود قرار داده ام. اولین برنامه من این است که تیم را بومی سازی کنم چرا که اعتقاد دارم انزلی یک خطه فوتبال خیز است و می تواند به راحتی نه تنها ملوان بلکه بدنه فوتبال کشور را تغذیه کند. دومین برنامه من راه اندازی و گسترش مدارس استعدادیابی است. من معتقدم اگر این سیستم احیا بشود ساختار نظام ورزش را درست کرده و علمی می کند. در ملوان نیز این سیستم می تواند تحول عظیم ایجاد کند. یکی از برنامه های جانبی من نیز احیای ملوان آسیایی است تا در فوتبال آسیا بدل به یک قطب شود.

ملوان در سال های اخیر با مشکلات اقتصادی فراوانی رو به رو بوده و قطعاً مدیرعامل این تیم باید یکی از اهداف خود را بهبود شرایط اقتصادی و حل مشکلات مالی این تیم قرار دهد. صفایی در این زمینه می گوید: اقتصاد موتور محرک ورزش است و من در این زمینه برنامه های مفصلی دارم. حتی نسخه ای از این برنامه را به کمیته المپیک و آقای هاشمی و شهنازی ارائه داده ام و اگر کمیته المپیک طبق این برنامه شرکت اقتصادی راه اندازی کند من اعتقاد دارم در المپیک 2016 کمیته از بودجه دولتی بی نیاز خواهد شد.

نمی شود با صفایی صحبت کرد و از تیروکمان و حاشیه های فراوانش سخن نگفت به ویژه اینکه در ماجرای تعلیق تیروکمان صفایی متهم بود. رئیس اسبق فدراسیون تیروکمان در این باره گفت: تعلیق فدراسیون تیروکمان یک تصادف بود میان من و وزارت ورزش. این تصادف نیاز به کارشناس داشت تا مقصر را مشخص کند اما قطعاً من هیچ گاه به دنبال تعلیق تیروکمان نبوده ام. چطور می توانم به عنوان کسی که بنیان گذار این رشته در ایران بوده ام آن را تعلیق کنم. متاسفانه یکسری افراد ناکارآمد باعث تعلیق شدند و آن را گردن ما انداختند در حالیکه هیچ ربطی به ما نداشت. متاسفانه در دوره قبلی وزارت ورزش آقایان مجامع بین المللی را مهم نمی دانستند و هشدارها را تکه کاغذی بی اهمیت توصیف می کردند و ورزش بابت این تفکر غلط ضربه خورد. من هم ضربه خورده این تفکر هستم. من حتی بابت این اتهام ناروا از آقایان به مجامع بین المللی شکایت کردم اما به واسطه توصیه دکتر گودرزی که تاکید کردند شکایت به مجامع بین المللی پسندیده نیست، آن را پس گرفتم چرا که اعتقاد دارم وزارت ورزش در دوره جدید بر مدار عقلانیت و تدبیر حرکت می کند.

نظر شما